DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sosyal Medya: Etkili Bir İletişim Dinlemekle Başlar..

Bugünlerde herkes etkili bir pazarlama iletişimi için Sosyal Medya kullanımının şart olduğundan bahsediyor.

Peki nedir bu sürekli bahsi geçen “Sosyal Medya”.

Sosyal medyayı kısaca, insanların konuşmak, bağlantı kurmak için bir araya geldiği tüm online siteler ve araçlar olarak özetleyebiliriz.

Sosyal medya kavramı Web 2.0’la hayatımıza girdi. İkinci nesil internet hizmetlerini anlatmak için kullanılan Web 2.0 ile sosyal ağlar, bloglar vb alanlarda ziyaretçiler de artık paylaşımda bulunabiliyordu. İnsanlar sizi merak ettikleri kadar, kendilerini de ifade etmek istiyorlardı. Böylece “karşılıklı” bir iletişim başladı.

Kullanıcılar/ziyaretçiler kendini ifade edebilir hale geldiğine göre, bu site sahipleri için de yeni ve önemli bir alan demek oluyordu. Site sahipleri bu bilgileri kullanarak gelecek planlarına yön verebilmek için gözlerini bu yeni paylaşım alanına, “sosyal medya” ya dikti.

Böylece pazarlama iletişimine yeni bir başlık daha eklendi “Sosyal Medya Kullanımı”.

Şu anda neler oluyor?

Markalar/şirketler/kurumlar sosyal medyayı kullanarak “kendilerini ifade etmek” istiyorlar.

Sosyal medyadan çok şey uman, hatta sosyal medyanın kendilerine yeni bir “marka” yaratacağını düşünenler bile var. Bu pek mümkün mü bilemiyorum, bana çok gerçekçi gelmiyor. İyi yönetildiğinde mutlaka markanızı güçlendirecek bir alan olduğu kesin, ama pazarlama iletişimini sadece sosyal medyaya indirgemek de çok doğru olmaz sanırım.

Dinlemek önemli hale geliyor..

Madem ki bu “Sosyal Medya” denilen şey karşılıklı bir iletişim alanı, her iletişimde olması gerektiği gibi dinlemek de en az söylemek kadar önemli diye düşünüyorum.

Markalar kullandıkları sosyal medya araçları ile, kullanıcılarını/ziyaretçilerini can kulağı ile dinlemeliler.

Yeni ürünümüz/hizmetimiz hakkında insanlar neler düşünüyor, nasıl geliştirebiliriz, doğru yolda mıyız, rakiplerin kullanıcıları neler söylüyor? Tüm bu sorulara cevapları sosyal medya ile bulmak mümkün. Etkili bir pazarlama stratejisi için öncelikle yapmanız gereken “dinlemek”.

Bakalım sosyal medya bize neler söylüyor…

Reklamlar

4 comments on “Sosyal Medya: Etkili Bir İletişim Dinlemekle Başlar..

  1. osmanziya
    26 Nisan 2011

    İnsanlar geçinmek için gelir ve giderlerini dengelemek zorundadırlar.. fakat bundan fazla seçimlerde var, sadece kendi için değil başkaları içinde çalışmak ve gelirlerini artırmak için geçinmenin ötesinde üretmeye yönelmeleri gerekir.. zaten insanların ürünleri kadar onurları olur.. Üretmek gereksinimlere hitap eder. Bundan daha ötesi ise gereksinim için üretmek yerine yeni gereksinimleri üretmektir.. Bunlar adını herkese duyuran, standart koyan, ya da konulan standartları patentlerle değiştiren insanlardır.. Örneğin günlük isimlerden.. B.Gates, S.Jobs gibi. Bu üçüncü kademeden sonra dama çıkarsın damda ne olduğunu onlara sormak lazım.. belki sosyal medyalar bu işleri daha da kolaylaştıracak.

    • dijitalpano
      26 Nisan 2011

      belki..

  2. Geri bildirim: e-Ticaret Siteleri İçin Pazarlama İletişimi « DijitalPaNO

  3. Geri bildirim: e-Ticaret Siteleri İçin Pazarlama İletişimi | aksoyarastirma

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 12 Mart 2011 by in Dijital Pazarlama, Pazarlama, Sosyal Medya and tagged .

Dolaşım