DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Dijital Pazarlama Dünyasında Yaşanan 5 Kilit Değişim..

david jonesReklam dünyasının ileri gelen ajanslarından biri olan Euro RSCG’nin CEO’su David Jones geçen ay içinde yaptığı bir konuşmada, dijital pazarlama dünyasında yaşanan gelişmeleri 5 ana başlıkta ele almış, gelin hep birlikte göz atalım..

Şu anda yaşanmakta olan sosyal devrimi, hemen her adımı ile endüstriyel devrim kadar önemli bulan David Jones; halen tecrübe etmekte olduğumuz dijital pazarlama eğilimlerini, dijital dünyanın herşeyi nasıl da değiştirdiğini gösteren manidar örnekler eşliğinde 5 başlıkta toplamış..

  • Jones’ın tespitlerinden ilki pazarlamanın imajdan çok realiteye kaydığı yönünde.. Sosyal medyanın gerçeği ortaya çıkardığı yönünde görüş bildiren Jones bu iddiasını bir de örnekle desteklemiş.. Buyrunuz Domino’s Pizza Videosu.. Bir markanın Sosyal Medya üzerinden gelen eleştiriler ile silkinip kendine geldiğini anlatan güzel bir örnek..
  • Jones, kontrol odaklı yöntemlerden vazgeçen markaların dijital pazarlamada daha başarılı olduğunu düşünüyor.. Footlocker’ın Sneaker severler için kurduğu Sneakerpedia Jones’un bu başlıkta başarılı uygulama için verdiği örnek.. Sneaker ansiklopesinde yeni çıkan sneaker modelleri paylaşılıyor .. Site bir satış sitesi değil, sneaker severler/koleksiyonerler için yaratılmış bir sosyal alan.. Jones’un bu başlıkta verdiği negatif örnekse, BP’nin Twitter fiyaskosu.. (BP için yaratılan sahte twitter hesabı kısa sürede BP için zarar verici sonuçlar doğuruyor).. Jones son örneği, BP’nin sosyal medyayı, onun hızını ve büyüklüğünü anlayamaması olarak değerlendiriyor..
  • Jones’ın 3üncü tespiti, nakit pazarlama harcamalarının değer kaybettiği yönünde.. Artık müşterinin ilgisini satın alamayacağımızı, onu ancak “kazanabileceğimizi” söylüyor..
  • Pek çok pazarlamacı gibi Jones da dijital dünyada lokasyonun önemine inanıyor.. Şu anda lokasyona bağlı uygulamaların daha işin çok başında olduğunu, bu alanın giderek önem kazanacağını söylüyor..
  • Tüm bu pazarlama taktiklerinin yanında, Jones’un geleceğe dair öngürüsü sosyal sorumluluğu olan markaların geleceğin liderleri olacağı yönünde.. Jones bu alanda Nike’ın Nike Better World yaklaşımını örnek gösteriyor..

David Jones ayrıca, kurucusu olduğu, yılda bir dünyanın genç liderlerini toplayarak dünya sorunları hakkında çözüm arayan One Young World’te çalışmalarını sürdürüyor..

—–

Kaynak: Mashable http://mashable.com/2011/06/01/david-jones-connect-keynote/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 2 Haziran 2011 by in Dijital Pazarlama, güncel haberler, Pazarlama, Sosyal Medya, uygulamalar and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: