DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Etkili Sosyal Medya Kullanımı Örnekleri: “Facebook Places” Bu Kez Başrolde

facebook placesHepiniz bilirsiniz Facebook’un Places (mekanlar) adında bir özelliği var. Bulunduğunuz mekana göre check-in (giriş) yapıyorsunuz. Facebook’un check-in tool’unu kullanan, gayet iyi düşünülmüş bir kaç örneği aşağıda bulabilirsiniz.

Nihayetinde pazarlama çalışmalarında sosyal medyayı kullanarak fiziksel dünyada bir takım değişimler elde edebilmek istiyorsak, daha gerçekçi/sürdürülebilir projeler üretmeliyiz diye düşünüyorum. Bu örnekler sözünü ettiğim türden olmuş. Darısı sosyal medyaya tonla para harcayıp fiziksel dünyada ne gibi bir kazanım elde ettiğini kendine (henüz) sormayan koca koca markalarımızın başına 🙂

Buyrunuz örnekler:

1-     Westfield Valley Fair: Facebook Check-in’lerinde İndirim

Westfield Valley Fair, California’da bir AVM (Alışveriş Merkezi). AVM içinde yer alan mağazalarda, facebook check-in yapan ziyaretçiler check-in yaptığı mağazanın uyguladığı özel indirimlerden yararlanabiliyor.

Hem AVM ziyaretçisini hem de alışverişi arttırmaya yönelik etkili bir sosyal medya kullanımı örneği.

2-     Electronic Arts (EA) UK: Etkinliklere Katılımın Arttırılması

Electronic Arts, İngiltere’de bir oyun firması. Kasım ve Aralık ayları süresince, AVM’lerde Play4Xmas adında oyun etkinlikleri düzenlemişler. Etkinliğe katılan katılımcılar, etkinlik süresince bulundukları mekanda Facebook check-in yaptıkları takdirde, gün içinde ücretsiz oyunlar kazanabiliyorlar. Etkinliklere katılımı arttırmak için iyi düşünülmüş bir sosyal medya kullanımı.

3-     VisitBritain: Facebook Places’in Liderlerinden

VisitBritain İngiltere’nin turizm promosyonu yapan bir ajans. İngiltere’nin bilinen markalarını ve İngiltere’de ziyaret edilecek yerleri, Facebook Places’i kullanarak tanıtabilecekleri bir uygulama geliştirmişler. Uygulamanın içinde En Çok Ziyaret Edilen İlk 50 Mekan (Top 50 UK Places) adında bir bölüm var. Ziyaretçiler İngiltere’de ziyaret ettikleri/bulundukları mekanları check-in yapmak suretiyle belirtiyorlar, mekanlar hakkında yorumlar yazıyorlar. En çok check-in yapılan mekanlar Top 50 UK Places başlığı altında görülebiliyor. Mekanların ziyaretçi sayısını arttırmak için harika bir sosyal medya kullanımı…

Sosyal medyayı etkili kullanan, fiziksel dünyaya uyarlayabilen örneklerin çoğalması dileğiyle.

——–

Kaynak: http://mashable.com/2011/01/10/facebook-places-campaigns/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 7 Aralık 2011 by in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya, uygulamalar and tagged , , , .
%d blogcu bunu beğendi: