DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Müşterinizin Düşüncelerini Öğrenebilmeniz için Faydalı Bir Araç: Anket!

Malum, hepimiz/tüm pazarlama çalışanları dijital teknolojiyi kullanarak ne gibi pazarlama faaliyetleri yapılabileceği üzerine kafa patlatıyoruz. Dijital dünyada yaptığımız pazarlama faaliyetlerinin amacına ulaşıp ulaşmadığı konusunda henüz sağlıklı ölçümler/tecrübeler de maalesef pek fazla değil. Ama bir alan var ki, özellikle rakamlarla ilgili olduğu için denenmesi gerekenlerin başında görünüyor: Anketler.

Müşterilerilerinizin ürünleriniz/hizmetleriniz hakkında sizin için çok değerli olabilecek bilgiler verebileceği önemli bir araç anket. Anketler ile Web siteniz üzerinde trafiği arttırmak, daha da önemlisi gelecek planlarınız için önemli geri dönüşler almak mümkün.

Anketleri web sitenizden ve/ya sosyal medya üzerinden yapabilirsiniz. Sosyal medyada özellikle facebook’un bu konuda sunduğu araçlar yeterince tatmin edici görünüyor.

Peki anket yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor?

1-     Net Bir Amacınız Olsun

Hangi konuda bilgi toplamak istiyorsunuz? Başta bu konuyu net bir biçimde belirlemeniz gerekiyor.

2-     İyi Sorular Sorun

İyi bir sorunun konu ile direkt olarak ilintili, açık ve kısa olması gerekiyor.

3-     Kullanıcılarınıza Saygılı Olun

Unutmayın kullanıcıların vaktini alıyorsunuz; 30 dakikalık bir anket onlar için hiç de hoş bir deneyim olmayacaktır.

4-      Uygun Soru Kalıplarını Kullanın

Yoruma açık sorulardan kaçınmakta fayda var, çoğunlukla cevaplanmıyor.

5-      Akıcılığı Sağlamak Önemli.

Soruların sırasını, kullanıcının ürünle/hizmetle deneyiminin akışına göre düzenlemek önemli. İyi sıralanmış sorular bir çırpıda cevaplanabiliyor.

6-      Anketinizi Uygulamadan Önce Test Edin

Anketinizi uygulamadan önce bir grup (bu grup bir kaç müşteri, eş/dost/arkadaş/akraba vb olabilir) tarafından değerlendirilmesinde fayda var. Anketinizi önce bu gruba test ettirip, samimi/objektif görüşler almak anketinizi geliştirebilir.

7-      Anketin de Bir Ödülü Olmalı

Anketi dolduran kullanıcılara bir kupon vb. bir ödül vermek hem katılımı arttırır, hem de hoş bir jest olur.

8-      Düzenli Olarak Yapılmalı.

Görüşler/deneyimler/kullanıcılar değişken olduğu için anketleri düzenli aralıklarla yapmak, değişen beklentiler/önceliklere göre anketleri sürekli güncellemek unutmamız gerekenlerin başında… Her ne kadar sona yazmış olsak da 🙂

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 15 Aralık 2011 by in Bilinçli İşletme, Dijital Pazarlama, Pazarlama, Sosyal Medya and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: