DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Yeni Bir Kavram: “Sosyal Ticaret” ve 6 Bileşeni

Mark Ellis, SYZYGY Dijital Ajansının Yönetici Ortağı; e-Ticaret ve Sosyal Medya (Sosyal Ticaret) üzerine bir araştırma yapmış. Araştırma; Sosyal Ticaret’in 6 önemli bileşeni olduğuna dikkat çekiyor.

Ellis’in “Sosyal Ticaret” olarak adlandırdığı (adından da anlaşılacağı üzere) sosyal etkileşim ile ve hatta kullanıcıları da olaya dahil ederek ürün/hizmetlerin ticaretini arttıracak tüm sosyal ve online medya faaliyetleri (kısaca ağızdan-ağıza pazarlamanın e-ticarete uyarlanmış hali diyebiliriz).

Nielsen 2009 yılında reklamların güvenilirliği üzerine bir araştırma yapmış. Aşağıdaki tablodan takip edebileceğiniz gibi tanıdık tavsiyeleri ve kullanıcı deneyimlerinin güvenilirliği ile güven veren/güçlü bir websitesi, güvenilirlik konusunda reklamlara fark atmış durumda. Hal böyle olunca da sosyal medya e-ticaret sitelerinin pazarlama iletişiminde büyük önem taşıyor.

Buyrunuz Sosyal Ticaretin 6 Önemli Bileşeni:

1-     AZLIK (Scarcity)

Malınızı ne kadar “sınırlı sayıda” piyasaya sürerseniz, algılanan değer o kadar yüksek oluyor. Limitli sayıda üretimler (limited edition), kişiye özel (exclusive) tasarımlar ürününüzü değerini arttırıyor.

2-     YAKINLIK (Affinity)

Ortak değerleri olan, fikirlerinin yakın olduğu insanlarla aynı yerden alışveriş yapmak insanlarda bağlılık yaratıyor. Bu doğrultuda uygulanabilecek kampanyalara bir örnek, Levis’ın “Friends Store” uygulaması. Arkadaşlarınızın hangi modeli beğendiğini görüp, alışveriş yapabiliyorsunuz.

3-     KARŞILIK/TEKABÜL (Reciprocity)

Karşılıkta kastedilen müşteriye geri ödeme şeklinde yapılan jestler; indirim kuponları, arkadaş getirmede kazanılan puanlar vb.

4-     POPÜLERLİK (Popularity)

Kalabalığı takip et! Amaç popülarite yaratmak… Burberry’nin “Art of the Trench” kampanyası tüm trençkot kullanıcılarına “Trençkot” modeli olma fırsatı yaratarak bir haftada 200.000 ziyaretçi çekmesi ile popülarite yaratmada iyi bir örnek.

5-     OTORİTE (Authority)

Amaç lideri/konunun eksperini takip ettirmek. Uzmanlardan görüş alınabilecek forumlar veya uzman danışmanlar eşliğinde yapılabilecek alışverişler örnek verilebilir.

6-     TUTARLILIK (Consistency)

Tüm sosyal ticaret faaliyetleriniz belli bir tutarlılık içinde olmalı. Adım adım gitmekte fayda var, sempati yaratmak “like” sayısını arttıkmakla tutarlı, “like” sayısını arttırmak satışları arttırmakla…

Tabi tüm bu yukarıda belirtilen 6 önemli özelliğe/bileşene ek olarak, sosyal ticarette unutulmaması gereken 3 önemli nokta:

  • Dürüst,
  • konuşkan/paylaşımcı
  • VE dikkat çekici olmak!

———

Kaynak: http://www.slideshare.net/wearelikeminds/2-the-6-dimensions-of-social-commerce-mark-ellis-syzygy

Reklamlar

4 comments on “Yeni Bir Kavram: “Sosyal Ticaret” ve 6 Bileşeni

  1. designmixer
    18 Ocak 2012

    Çok doğru ve güzel noktalara, öz ve net dokunmuşsun Şeyda cım. Paylaştığın için teşekkürler!

  2. dijitalpano
    18 Ocak 2012

    Teşekkürler Tijencim… Bu yazıda sektörel anlamda daha genel bir yaklaşım var sosyal ticarete ama özelde, özellikle design kısmında ele alacak olursak konuyu, scarcity(exclusivity), affinity gibi kavramlar daha ön plana çıkacaktır tabi…

  3. Geri bildirim: Yeni Bir Kavram: “Sosyal Ticaret” ve 6 Bileşeni « KAAN'IN PERAKENDE GÜNLÜĞÜ

  4. Geri bildirim: E-TİCARET ‘ TE YENİ BİR KAVRAM : SOSYAL TİCARET VE 6 BİLEŞENİ | Sanalmagazalar || Blog

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: