DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sosyal Medya Denetimi !! Sıkça Yapılan Yanlışlar…

Carrie Morgan bir dijital pazarlama gurusu. Online dünyada geleneklerden uzak/yaratıcı düşünmenin, yeni şeyler denemenin gerekliliğini vurguladığı/deneyimlerini paylaştığı blogunda Sosyal Medya Denetimi üzerine bir yazı yazmış.
Oldukça faydalı !! Buyrunuz :

İster ajans, ister firma tarafında olsun, pazarlama departmanları çalışanları onca yoğunluğun arasında bir süre sonra detayları fark edemez hale geliyor… Belki tam da detayda boğulmak diyebiliriz.

Durum sosyal medya kullanımı tarafında da hiç farklı değil. Hemen her işletmenin/markanın bir facebook/twitter hesabı var, blog’lar yazılıyor (ajanslar ve/ya şirket çalışanları tarafından)… Peki işler bu alanlarda doğru gidiyor mu? Hedeflediğimiz yerde miyiz, o yere doğru mu gidiyoruz? Arada bir sorgulamakta fayda var !!

Sosyal Medya Denetimi 2 türlü yapılıyor.

I- Birinci yol, denetimi dışarıdan, bağımsız bir danışman veya ajansa yaptırmak.

II- İkinci yol, şirket veya ajans içerisinden, bağımsız/tarafsız  (pazarlama departmanından olmayan) ve ufku geniş birisine yaptırmak.

Her iki durumda da size değer katacak, yeni ufuklar açacak, vizyoner ve sıkı birine ihtiyaç var !

Denetimi Ne Sıklıkta Yapmak Gerekiyor?

“Yılda bir kez” cevabı kesinlikle çok geç. Sosyal medyanın kendini ne kadar hızlı değiştirdiği/yenilediği düşünülürse, firma için önemli olan dönüm noktalarında yapmakta fayda var: Yeni bir ürün lansmanı, önemli bir etkinlik, yeni kampanya dönemi ve/ya pazarlama departmanına yeni birinin katılması… Bunların her biri “denetim” için iyi birer fırsat.

Peki “Sosyal Medya Denetimi” (SMD) Ne Demek?

Sosyal medyadaki tüm paylaşımlarınızı inceleyen/ölçen, bunları hedeflerinizle karşılaştıran ve yapılması gereken değişiklikler varsa tanımlayan/yeni rotalar çizen bir durum tespit raporu ve yol haritası diyebiliriz “sosyal medya denetimi” için…

SMD’de Hangi Soruları Sormak Gerekiyor?

Sadece bu sorular yeterli olmamakla birlikte, belli başlı sorulması gerekenler diyecek olursak:

  • Hangi hedef kitleye ulaşmak istiyorsunuz? Neden?
  • Bu hedef kitleye ulaşmak için doğru sosyal platformu kullandığınızdan emin misiniz?
  • Hedef kitlenizi ne “motive” ediyor?
  • Paylaşımlarınız bu “motivasyona” yönelik mi?
  • Nihai hedefiniz nedir? Satış? Daha fazla kişiye ulaşmak? Liderlik? Bilinirlik? Hangisi?
  • Bu hedefe ulaştınız mı?
  • Neden? (Ulaştınız veya ulaşamadınız?)
  • Daha başarılı olmanız için neyi değiştirmeniz ve/ya geliştirmeniz gerekiyor?

Sosyal Medya’da Sıklıkla Yapılan Hatalar

Carrie Morgan, kendi deneyimlerinden yola çıkarak, sosyal medyada yapılan yanlışları da aşağıdaki gibi özetlemiş…

1- Fazlaca kendinden/üründen bahsetmek: Unutmayın orası onların alanı, sizin değil !

2- İletişim eksikliği: Dikkat çok fazla post atıyor olabilirsiniz !! Peki dinliyor musunuz?

3- İzleme eksikliği: Markanız/şirketiniz hakkında konuşulanları takip ediyor musuz? Bu konuşmalara katılıyor/cevap veriyor musunuz?

4- Herkesin sizinle ilgilendiğini düşünmek: Takipçilerinizi dinliyor/anlıyor ve onlara istedikleriniz sunabiliyor musunuz? Ya da onları görmelerini istediğiniz şeyler konusunda zorluyor musunuz? Eğer onlara GERÇEKTEN İLGİLENMELERİ İÇİN BİR NEDEN sunmazsanız, kimse sizin firmanız/markanız ile ilgilenmez, unutmamakta fayda var !!!

5- “Beğen”meleri için Geçerli Bir Neden Sunmamak: Örneğin Facebook’ta büyük bir çoğunluk onlarca/yüzlerce sayfayı beğeniyor. Onlara sadece sayfanızı değil, paylaşımlarınızı da beğendirecek, takip edilebilir içerik sunmak gerekiyor. İçeriğiniz çok mu sıkıcı? Nasıl farklılaşabilirsiniz? Taze/takip edilebilir içerik yaratmanın yollarını araştırmak gerekiyor.

6- Yaratıcılık eksikliği: Yaptığınız iş ne kadar resmi olursa olsun, bulunduğunuz ortama göre iletişim kurmakta fayda var. Kimse sıkıcı/resmi bir uslupla yazılmış paylaşımları/tasarımları takip etmez. Yaratıcı/ilgi çekici olmak her zaman kazandırır!!

SMD, sizin doğru yolda olup olmadığınızı anlamaya yarayan bir kontrol sistemi. Sık aralıklarla yapmakta fayda var. Her şeyi iyi/güzel yapmış da olabilirsiniz, arada bir kontrolden bir zarar gelmez… Doğru yolda olduğunuzu anlamak veya doğru yola sapmak açısından…

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: