DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Facebook Başarınızı Sadece “Like” Sayınız ile Ölçmeyin!

Facebook like sayısını ve müşterilerinizi arttırma yolları

 

Markalara Facebook sayfaları hakkında neler yapmaları gerektiği sorulduğunda, hemen herkesin ilk aklına gelen sorular aşağıdakiler oluyor:

  • Like sayımızı nasıl arttırabiliriz?
  • Takipçilerimizi sayfamızda nasıl daha fazla aktif hale getirebiliriz?

Tabi ki bu sorular başlangıçta sorulması gereken sorular ama resme bir de dışardan/daha büyük bakmak lazım.

Şunu kabul etmek gerekiyor: Mevcut takipçileriniz zaten sizin müşterileriniz, ürününüzü/hizmetinizi kullanan kişiler ve hatta mevcut müşterilerinizin bir bölümü de facebook takipçiniz olmayabilir.

Kendimizden düşünelim: Hemen hepimiz, Facebook hesabımızda günlük hayatta kullandığımız, bir fayda sağladığımız markaları “like”lıyoruz.

Bir Sonraki Müşterinizi Şu Andaki Mevcut Bir Müşterinize Bağlı Olarak Elde Edeceksiniz…

İşte Facebook’un gerçek değeri de burada başlıyor. Facebook aracılığı ile pazarınızı genişletmenin yolu; sayfanıza markanızı hiç tanımayan “yabancıların” gelmesindense, daha önce ürününüzü kullanan/memnun kalan takipçilerinizin “arkadaşlarının” gelmesinden geçiyor. Size inanan ve güvenen bir müşterinizin referansı bir sonraki müşteriyi kazanmanız yolunda önemli bir adım oluyor.

Bu durumda mevcut takipçilerinizi daha aktif hale getirmek, onların ilgilenebileceği ve arkadaşlarına tavsiye edebileceği içerikler oluşturmak yararınıza.

Facebook’tan Gerçek Faydayı Takipçilerinizin Arkadaşları ile Alabilirsiniz !!

Facebook’ta herkes kendisine benzeyen insanlarla arkadaş oluyor. Herhangi birimiz bir şey yaptığında; diyelim yeni bir restorana yemeğe gittiğinde veya bir konsere; bu aktivite ile ilgilenen/bundan etkilenecek arkadaş grupları mutlaka olacaktır.

Veya bir başka örnek: Diyelim bir bisiklet alacaksınız, ve bisikletlerle ilgilenen/pek çok bisikleti olan bir arkadaşınız da yeni bir bisiklet modeli hakkında bir yorum yazmış; mutlaka ki bu yorum sizin seçiminizde de etkili olacaktır. En azından o yorum aracılığı ile markaya karşı bir farkındalık oluşacaktır.

Facebook’un size yeni müşteriler kazandırma gücü de işte tam bu noktada başlıyor. Takipçilerinizi daha sosyal hale getirerek, deneyimlerini/yorumlarını/tavsiyelerini daha fazla paylaşmalarını sağlamak; böylece yeni potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek elinizde…

Peki Facebook Takipçilerinizi Daha Katılımcı/Paylaşımcı Yapmak İçin Neler Yapılabilir?

  • Paylaşacağınız içeriklerle takipçilerinizi daha katılımcı olmak yönünde cesaretlendirin.
  • Takipçilerinizin kendileri/kişilikleri hakkında ilginç şeyler ortaya koyabileceği yarışmalar veya içerikler/uygulamalar oluşturun.
  • Takipçilerinizin fotoğraf paylaşması için fırsatlar yaratın.
  • Daha paylaşımcı olabilecekleri küçük fırsatlar/teşvikler yaratın.
  • Takipçilerinizin paylaşabileceği içerikler oluşturun, yorum yazabileceği değil.
  • Paylaşımı kitlelere yayabilecek “etkinlikler” düzenleyin.
  • Müşterilerinize facebook sayfanızda yer verin.

Sıradanlıktan uzak, gerçekten ilgi çekebilecek içerikler, uygulamalar, paylaşımlar mutlaka ki takipçileriniz aracılığı ile onların arkadaşlarını etkileyecek ve sizin yeni potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayacaktır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: