DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

e-Posta Pazarlaması – Tasarımda ve İçerikte Nelere Dikkat Edilmeli?

ePosta Pazarlaması Tasarım ve İçerik

ePosta Tasarım ve İçerik

Görsellikten/tasarımın öneminden sürekli bahsediyoruz…

Buyurunuz e-posta tasarımında ve ona uygun içerikte dikkat edilmesi gereken 8 önemli nokta:

1- Cilalamadan Önce Hata Yapmaktan Kaçının

e-Posta Pazarlaması (e-mail marketing) sanıldığı kadar yaratıcı tasarımlar gerektirmiyor. Denenmiş/test edilmiş tasarımlar her zaman diğerlerinden daha iyi sonuç veriyor. Yine de çok farklı bir tasarım yaptığınızı düşünüyorsanız, deneyip test edebilirsiniz tabi; ama birinci önceliğiniz hata yapmamak olmalı. Yaratıcı tasarım yapalım derken yanlış anlamalara yol açacak veya anlaşılmayacak içerik üretmenin anlamı yok.

2- Farklı Konular için Farklı Tasarımlar Deneyin

Uzun, karmaşık bir tasarım/içeriktense her bir konu için farklı tasarımlar yapmayı deneyin: 2 farklı ürün/hizmet için 2 ayrı sipariş/kayıt sayfası gibi…

3- Tasarımınızı Kaotik Okuma Düzenine Göre Yapın

Hemen herkesin okumayı izleme sırası farklıdır. Hiç kimse sizin okumasını istediğiniz sırada e-postanızı okumaz. Bu yüzden geri dönüşü arttırmak için her e-postada sunduğunuz teklifi/teklifin şartlarını açıkça belirtin, mutlaka harekete geçirecek bir buton olsun ve bunları mümkün olduğu kadar görünür kılın.

4-  Ayrı Bir “Sipariş Formu” Tasarlayın

Bir önceki maddede teklifinizi ve şartlarını açıkça belirtin dedik ve harekete geçirecek bir butondan söz ettik. Bu buton “Sipariş Formu” olabilir. Sipariş Formu’nuzu sipariş butonuna linkleyin ve bu ayrı bir pencerede açılsın, bunun için ayrıca bir tasarım yapın.

5- Tasarımızın Ruhuna Göre İçerik Üretin

Diyelim büyükler için bilgisayar oyunları satıyorsunuz, eğlenceli bir e-mail tasarım yapmanız daha uygun olur pek tabi… Eğlenceli tasarımla sıkıcı bir anlatım dili de pek hoş olmaz, bu durumda formallikten uzak, sıcak/eğlenceye davet eden bir dil kullanmanız daha doğru.

6- Ücretsiz Sunduğunuz Hizmetleri Görünür Kılın

Ücretsiz bir ürün/hizmet sunuyorsanız (ücretsiz deneme ürünü, kupon veya ücretsiz arama hattı gibi) bunları tasarımda görünür bir yere yerleştirin ve diğer alanlardan ayrıştırın. Bu arada ücretsiz bir şey sunmak da ayrıca faydalı :).

7- Hedef Kitlenize Uygun Tasarım ve İçerik Sunun

Aynı ürün için farklı gruplardan hedef kitleniz olabilir. Bunların her biri için ayrı tasarım ve içerik üretin.

8- Her Zaman Ana Hedefiniz Anlaşılır Olmak Olsun

Fazla hoş/cicili bicili/uçan kaçan tasarımlar değil anlaşılır/net tasarımlar üretin.. Metin yazarınızın amacı açık ve net/anlaşılır içerik üretmek, grafik tasarımcınızın amacı da bu metinleri içeriğine uygun biçimde görünür kılmak.  

——

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Other_g374-Boy_Balancing_On_Pencil_p106235.html

Reklamlar

2 comments on “e-Posta Pazarlaması – Tasarımda ve İçerikte Nelere Dikkat Edilmeli?

  1. Berke
    12 Ocak 2013

    Güzel bir yazı olmuş. Diğerlerinide okuyacağım.

    • dijitalpano
      12 Ocak 2013

      Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 7 Ocak 2013 by in Bilinçli İşletme, Dijital Pazarlama, Pazarlama, Tasarım and tagged , , , .
%d blogcu bunu beğendi: