DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Facebook’ta Yapılan 10 Hata : Küçük İşletmeler İçin Facebook’ta Dikkat Edilecekler

Küçük İşletmelerin Facebook Hataları

Facebook’ta Yapılan Hatalar

Bu yazı özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeleri ilgilendiriyor. Yeni/eski fark etmeksizin hemen her işletmenin bir Facebook sayfası var. Kimi, maalesef ki uzun zamandır güncellenilmediği izlenimi veriyor, kimindeyse yapılmaması gereken bazı hatalar var. Peki neymiş bu 10 hata, gelin hep birlikte bakalım:

1- Firma Sayfası Yerine Kişisel Bir Facebook Profili Kullanmak

Bu hata maalesef ki çokça yapılıyor. Facebook’ta firmanız/markanız adına bir sayfa açacaksanız veya kişisel bir hizmet sunuyorsanız (danışmanlık, kişisel koçluk vb.) ve bunu facebook üzerinden tanıtmak istiyorsanız bir Facebook Business Page oluşturmanız gerekiyor, kişisel facebook profili değil.

Facebook Sayfası oluştururken dikkat etmeniz gereken en önemli maddelerden biri sayfanıza uygun/doğru kategoriyi seçmeniz.

Eğer bir hata yapmış da iş sayfası yerine kişisel profil oluşturmuşsanız, Facebook bu ihtimali de düşünmüş: Profilinizi Facebook Page’e taşıyabiliyorsunuz.

2- Facebook Sayfanızda Doldurulmamış/Eksik Alanlar Bırakmak

Facebook sayfanızı firmanızı/hizmetinizi tanıtmak için oluşturuyorsunuz, bu nedenle sayfanızda size ulaşılabilecek adresler, telefon numaraları, e-mail adresleri, sunduğunuz hizmet/ürünle ilgili ayrıntılı açıklamalar, amacınız açıkça belirtilmeli. Web sayfanız varsa blog adresleriniz görünür bir yerde olmalı. Bu bilgileri eksik doldurmak güvensizlik yaratıyor!

3- Facebook’u Özellikle Bir Yayın Aracı Gibi Kullanmak

İşte bu madde oldukça kritik! Facebook sizin sürekli kendiniz hakkında bir şeyler yayınladığınız bir alanınız değil. Adı üstünde bir sosyal medya ortamı, dolayısıyla sizin de sosyal olmanız gerekiyor. Sosyal olmaktan bir kasıt da tabi ki paylaşımda bulunmak ama sadece kendinizden bahseden paylaşımlar çok ilgi çekmiyor. Soru sormanız, fikir almanız, kısacası takipçilerinizi de olaya dahil edecek paylaşımlar yapmanız gerekiyor. VE önemli bir not: Facebook paylaşımları fazla ilgi görmeyen sayfaları bir süre sonra “news feed” te göstermemeye başlıyor.

4- Yorumları Yoksaymak

Paylaşımlarınıza yapılan yorumları yok saymak/cevap vermemek veya size gönderilen mesajlara ilgisiz kalmanız takipçileriniz üzerinde negatif etki bırakıyor.

5- Duvarınızda Spam Paylaşımlar Bırakmak

Sayfanızı sürekli takip etmeniz, ne olup bittiği ile yakından ilgilenmeniz, ara sıra temizlik yapmanız gerekiyor. Sayfanızda sizinle ilgisi olmayan spam paylaşımlar veya takipçilerinize yapılan tacizlere asla yer verilmemeli! Unutmayın o sayfa sizin markanızı temsil ediyor.

6- Hashtag’ler Kullanmak

Hashtag (#) bir Twitter terminolojisi ve tabi ki Facebook’ta kullanılmamalı.

7- Kendi Yaptığınız Paylaşımları “Beğenmek”

Bu madde hakikaten komik de :). Orası sizin sayfanız, bir paylaşımı beğeniyorsunuz ki paylaşıyorsunuz zaten, bir de “like” yapmak/olacak şey değil. Üstelik takipçileriniz üzerinde “kimse beğenmemiş bir tek kendi beğenmiş” gibi bir etki yaratıyor.

8- Facebook İstatistiklerini Gözardı Etmek

Facebook Sayfası yaratmanızdaki önemli nedenlerden biri de size sağladığı istatistikler. Bu istatistikler size takipçi kitleniz hakkında önemli bilgiler veriyor. Kimler sayfanız hakkında konuşmuş, takipçileriniz nerede yaşıyor, cinsiyetleri, yaş grupları.. Bu bilgileri iyi değerlendirirseniz markanızı konumlandırırken de kullanabilirsiniz.

9- Kötü/Anlaşılmayan Bir Avatar Görseli Kullanmak

Facebook’ta kullandığınız her görsel sizi temsil ediyor tabi ama en önemlisi de avatar (profil fotonuz). Doğrudan markanızı temsil ediyor. Açık, kolayca anlaşılabilir, direkt olarak markanızı çağrıştıracak bir görsel seçmeniz şart!

VE çok önemli bir not; avatarınız özellikle newsfeed te sizi temsil ediyor, dolayısıyla çok küçük boyuttayken DE anlaşılır ve net olması gerekiyor. Kalabalık tasarımlar/yazılardan özellikle uzak durmak gerek.

10- Kapak Fotoğrafınızı Özelleştirmemek

Kapak fotoğrafınız bir nevi sizin Facebook vitrininiz. Sayfanıza ilk giren bu görseli görüyor. Sıkıcı değil biraz eğlenceli bir görsel kullanmakta fayda var 🙂 .

—–

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Other_Metaphors_and__g307-Not_OK_p39207.html

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: