DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

B2B e-Posta Pazarlaması: Geri Dönüş Oranınızı Arttıracak 4 İpucu

B2B e-Posta Pazarlama Stratejileri

B2B ePosta Pazarlaması

2013 yılı, son birkaç yıldır “artık devri kapanıyor” denilen e-posta pazarlamasına itibarının iade edildiği yıl olacak gibi görünüyor. Özellikle B2B iş modeli için e-mail gönderimini pazarlama planınıza dahil etmeniz öneriliyor.

B2B İş Modelinizde e-Posta Gönderimlerinizin Geri Dönüşünü Arttıracak İpuçları

1- İçeriği Anlamlı e-Postalar Gönderin

Aslında tasarım/içerik üretmek vb.tüm yaratıcı çalışmalarda rehberiniz daima fonksiyonellik olmalı, aynı şey e-postalarınızın içeriğine yazdığınız tüm yazılar/görseller için de geçerli… Tüm içeriği sizin B2B pazarlama stratejinizle entegre olacak şekilde üretin. Örneğin e-postanızda, sunduğunuz hizmet/ürünle ilgili özel bilgi almak isteyen potansiyel müşterinize, satış temsilcinizin online ajandası üzerinden randevu verebilirsiniz. Müşteri tam olarak ne ile ilgilendiğini ifade ettiği için, satış temsilciniz buluşmaya o konu ile ilgili donanımı hazır ederek gider. Kısa sürede verimli bir geri dönüş sağlayabilirsiniz.

2- Önce Hedef Kitlenizin İhtiyaçları ile İşe Başlayın

e-Posta içeriklerinizi oluştururken kendinizi müşterinin yerine koyun. İçerikte denenmiş/gerçek rakamlara, ölçümlere yer verin. Siz olsanız bu e-mailing’i neden okurdunuz? Sunulan hizmetin/ürünün satış kanalları neler, teklifiniz ne, zamanlama nasıl olmalı?… Tüm bunlar potansiyel müşterinizin merak ettiklerinden bir kaçı olabilir.

3- Harcamalarınızı Tahmini Geri Dönüş Oranınızla Dengeleyin

e-Posta gönderimlerinin de bir maliyeti var. Hedef kitlenizi iyi belirleyin ve gönderdiğiniz e-postaların maliyet hesabını yapın. Sonrasında e-posta gönderimlerinizin size ne kadar yeni potansiyel müşteri kazandırdığını ölçebilirsiniz. Burada hedef kitleyi doğru tespit etmek ve direkt o hedef kitleye ulaşmak çok önemli. Belki bu size biraz yüksek bir bütçe ile mal olabilir ama geri dönüşü de o oranda yüksek olacaktır.

4- Büyük Düşünün

e-Posta gönderimlerinizde büyük düşünün, ölçülü e-postalar gönderin. Ölçülü e-postadan kasıt, daha çok tek bir konuya odaklanmış, tamamen hedef kitlenin “tek” bir ihtiyacına kitlenmiş kısa-öz bir anlatım. Bu tür e-postalar geri dönüşü yüksek etkiler yaratıyor…

Online kanallarda pazarlama iletişiminize e-posta gönderimlerini dahil etmenizde fayda var. İyi kurgulanmış/bütünleşik bir pazarlama iletişiminde; hedef kitleye “doğru” hitap eden e-posta gönderimleri B2B iş modeli için fark edilir etkiler yaratabiliyor. Deneyip görmesi size kalmış :).

—-

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Decorative_g130-White_Stones_p8374.html

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 8 Şubat 2013 by in Dijital Pazarlama, Pazarlama and tagged , , , .
%d blogcu bunu beğendi: