DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Girişimcilerin Uzak Durması Gereken 8 Hata

Girişimcilerin Kaçınması Gereken 8 Hata

Girişimcilerin Kaçınması Gereken Hatalar

Girişimcilerin uzak durması gereken 8 hata Docstoc’un CEO’su Jason Nazar tarafından aşağıdaki gibi özetlenmiş.

1- Finansal Kaynak Bulunmaması

Nazar, önümüzdeki yılların finansal kaynaklar bulunması açısından sert geçecek yıllar olacağını söylüyor. Bu yüzden eğer kaynak bulmayı düşünüyorsanız, buna hemen şimdi başlamanızı öneriyor.

2- Sosyal Medyaya Gereğinden Fazla Önem Vermek

Tam anlamıyla bir “sosyal medya çılgınlığı” dönemindeyiz diyebiliriz sanırım. Sosyal medyayı her şeyin üstünde tutup, gününüzün önemli bir bölümünü burada geçirmeniz; bir girişimci olarak yapacağınız potansiyel hatalardan biri. Hepimiz biliyoruz ki çok fazla vakit alıyor ve geri dönüşü de harcanan vakitle değerlendirildiğinde aynı oranda yüksek değil. Bunun yerine getirisinin yüksek olduğunu düşündüğünüz sosyal medya kanallarında günde 1’er adet paylaşım yapmanız yeterli. Sosyal medya dışında işinizi tanıtabileceğiniz kanallara yönelmeniz de öneriliyor (bunlar offline kanallar da olabilir).

Sosyal medyada bir şeyler kaçırıyorum diye endişelenmenize de gerek yok, önce işlerinizi tam olarak işler hale getirmeniz çok daha önemli…

3- Kendinizi Fazlasıyla İyi Bulmak

Gelişimin önündeki en büyük engellerden biri de kendini mükemmel bulmak. Eğer girişimcilik becerilerinizi/kendinizi geliştirmiyorsanız herkesin ilerlediği bir dünyada siz geri gidiyorsunuz demektir. Başarılı girişimciler kendileri ile ilgili alt pazarlarda bir kaç yıl tecrübe edinmiş, bu pazarların güçlü ve zayıf yanlarını tanımış ve kendilerini bu doğrultuda geliştirmiş kişiler olarak tanımlanıyor. Pazar koşulları stabil kalmadığına göre, girişimcinin de sürekli kendini geliştirmesi/yenilemesi gerekiyor.

4- Teknolojiye Gömülüp Kalmak

Girişimciler için o kadar çok online araç var ki, adeta sizi teknolojiden kafanızı kaldıramayacağınız hale getiriyor; yazılımlar, CRM, web geliştirme araçları, proje yönetim araçları, ödeme sistemleri vesaire vesaire… Öncelikle ihtiyacanız olanları belirleyin ve teknoloji içine gömülü kalmaktan sakının!

5- 1983’teki Gibi İş Yapmamak

Bilgisayarın başında oturarak iş yapılamıyor! Yüz yüze konuşmadan, telefon görüşmeleri yapmadan işleri halletmenin henüz bir formülü bulunmadı. Bilgisayarınızın başındaki o “rahat” çalışma alanınızdan kalkıp dışarı çıkmanız, yüz yüze görüşmeler yapmanız gerekiyor. Ebeveynlerimizin teknoloji karşısındaki beceriksizlikleri ile dalga geçiyoruz belki ama gerçek “iş” onların devrindeki gibi yapılıyor. Telefonla görüşmeden, dışarı çıkmadan, yüz yüze görüşmeler yapmadan satış yapmak mümkün değil… Aynı şey sadece siz girişimciler için değil, tüm çalışanlar için geçerli!

6- Google ve Facebook’a Ücretli Reklam Vermekten Kaçınmak

İşte yeni dönem girişimcilerinin yaptığı önemli hatalardan biri daha; Google ve Facebook’a ücretli reklam vermemek. Bu kanallar geri dönüşü en yüksek kanallar ve bu alanlarda reklamla da yer almanız gerekiyor. Online kanallar içinde en güvenilir ve izlenebilir bu iki mecrada küçük bütçelerle (mesela günde 10-15tl) ile işe başlayıp, ölçümlere göre arttırıp azaltabilirsiniz. Mutlaka deneyimleyip görmeniz öneriliyor.

7- Sürekli Bahaneler Üretmek: Vergi Sistemine, Politikaya…vb.

Eğer girişimci iseniz, yaptığınız işin mutlaka ki mali/idari boyutları, yasal düzenlemeleri var… Kuralları/kanunları çok sevimli bulmayabilirsiniz belki ama onlar olmadan ilerlemeniz maalesef ki mümkün değil. Kuralları, yaptırımları bir engel gibi görmek, sürekli onlardan şikayet etmek girişimcileri gerileten bir diğer etmen… İşlerinizi/bütçenizi iyi planlayabilmek için iyi bir finans uzmanından yasal mevzuatlar vb. düzenlemeler hakkında düzenli bilgi almanız gerekiyor!

8- İş Fikrinizin Harika Olduğuna Fazlasıyla İnanmak

Bu tür girişimcilere “İyi iş fikri yoktur, iyi yönetim vardır” mottosu ile karşılık veriliyor. Aman dikkat: iş fikrinizin harika/olağanüstü olduğuna inanmak ve işe öyle başlamak hatalı bir başlangıç olabilir… Emek vermeden, çabalamadan, denemeden/yanılmadan, terlemeden, sıkıntıya girmeden, kısaca yanmadan pişmek girişimcilik kitabında yok. Tüm bunlara zeka, sağlıklı bir entegrasyon ve şansı da ilave etmek gerekiyor. Unutmayın fikir sadece bir başlangıç!

—–

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Office_and_Stationer_g145-Rubbish_Bin_p22347.html

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 22 Şubat 2013 by in Bilinçli İşletme, Dijital Pazarlama, Girişimci Adaylarına, Pazarlama and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: