DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

1 Mart Gelecek Günü

1 Mart Gelecek Günü

1 Mart Gelecek Günü

1 Mart tarihinde ilki gerçekleşen “Gelecek Günü”; adına uygun, heyecan verici bir kurgu/akış ile düzenlenmiş, insanda “şu andan” başlayarak sürdürülmesi gereken bir sorumluluk hissi uyandıran, coşku dolu bir etkinlikti… En başta düzenleyenleri kutlayarak bu güzel ektinlik hakkındaki detaylara geçelim:

“Gelecek Günü” Nedir?

Future Day (Gelecek Günü) fikri ilk kez Humanity+ topluluğu tarafından 2011 yılında düzenlenen bir etklinlikte ortaya çıkmış. İnsanların dikkatlerini/enerjilerini ortak bir noktaya toplamak daha farklı bir deyişle “gelecek” için farkındalık yaratmak üzere düşünülmüş… Geleceğin sınırsız olasılıkları/belirsizliği ve bu belirsizlik içinde umutla inşaasına yakışır biçimde de “kutlama” havasında gerçekleştirilmesine karar kılınmış.

Amaç “Gelecek Günü”nde dünyanın her bir yanında projeler/etkinlikler, kutlamalar, partiler, balolar, sanatsal faaliyetler/yarışmalar düzenlemek; gelecek için yaratıcı düşünceler geliştirmek… ve tüm bunların yapılabilmesi için de 1 Mart günün hükümetlerce resmi tatil ilan edilmesi. Gerçekten heyecan verici.:)

Türkiye’deki ilk kutlama fikri Futuristler Derneği Yüksek Danışma Kurulu Başkanı Ufuk Tarhan tarafından düşünülmüş/tasarlanmış ve Futuristler Derneği temsili ile hayata geçirilmiş.

Gelecek Hayal Gücünüz Genişliğinde/Uzaklığında

Hayal gücünüz ne kadar genişse, geleceğinizi de o doğrultuda düşünüp tasarlayabilirsiniz. Nasıl bugün geçmişte yaşayanların hayallerinin bir sonucu ise, gelecek de bugünün/bizlerin hayal dünyası genişliğinde, uzaklığında…

“Gelecek Günü” etkinliğinin izleyenlerde/katılanlarda yarattığı his özetle buydu.

Ektinlikte Neler Oldu?

Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü’nde saat 09:30’da başlayan etkinlik 17:30’a kadar sürdü… İyi planlanmış bir program akışı vardı; konuşmalar, öğrencilerin gösterileri, panel, Tuluyhan Uğurlu’nun enfes piyano resitali ve ufuk açıcı sunumlarla aksamadan ve herhangi bir aksilik olmadan ilgiyle izlendi.

Kadir Has Üniversitesi’nden içeri girdiğiniz andan başlayarak, organizasyonun tüm aşamalarında görev alan Genç Futuristler güler yüzlü ve yaptıkları işe hakim tavırları ile harikaydı… Organizasyonun aksamadan ilerlemesinde önemli rol oynadılar.

Etkinliğin içinde çocuklar, gençler olması geleceğe dair güzel bir ayrıntı idi. Özel Sezin Okulları öğrencilerinin şarkıları, özellikle de Aşık Veysel’in zamansız eseri “Uzun İnce Bir Yoldayım” yorumları dinleyenlere hoş anlar yaşattı.

Etkinlikte benim açımdan en ilgi çekici sunumlar Dünya Futuristler Birliği Başkanı Timothy Mack ve Intel Futuristi & Baş Teknoloji Elçisi Steve Brown’ın sunumlarıydı.

Etkinlik panel ve sunumlarında öne çıkan fikirleri ayrı bir yazıda “Gelecek Nasıl Gelecek?” başlığı ile bulabilirsiniz.

Etkinlikte sponsor firmalara geleceğe dair öngörülerini anlatan sunumlar yaptırma fikri hoş bir jestti. Sanırım bu jesti etkinlik içeriği ile en uyumlu şekilde kullanan Intel oldu. BSH’nin sunumunu ben kendi adıma bir parça daha firma odaklı bulduğumu söyleyebilirim.

Kısaca; ilk kez düzenlenen bir etkinlik olmasına rağmen 1 Mart Gelecek Günü oldukça başarılı, izleyenlerin ufkunu genişleten bir etkinlik oldu.

Her yıl izlenmesi gereken bir etkinlik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Gelecek bizim/hepimizin. Hepimizin geleceğe dair sorumlulukları var. 2014 yılında yapılacak etkinliği mutlaka izlemenizi öneririm.

Güzel bir gelecek hayal etmekle başlıyor. Yahya Kemal Beyatlı’nın o eşsiz dizelerindeki gibi:

“… Hür maviliğin bittiği son hadde kadar. / İnsan, alemde hayal ettiği müddetçe yaşar.”

Etkinlik Künyesi

Etkinliğin Adı: Gelecek Günü

Tarihi/Düzenlenme Sıklığı: 1 Mart / Yılda 1 kez.

Katılım: Ücretli *

Düzenleyen: Futuristler Derneği

Etkinlik Web Sitesi: http://www.gelecekgunu.com/tr/

                  * Program, yer ve katılım şartları ile ilgili detaylı bilgiye etkinlik web

                     sitesinden ulaşabilirsiniz.

İzleyenler ve Konuşmacılar Etkinlik Hakkında Ne Dedi?

Aslında etkinliklerle ilgili yazılarımda, katılanlara sadece etkinliği nasıl bulduklarını soruyordum. Gelecek Günü’nde bu soruya bir de gelecekle ilgili beklentileri/hayalleri eklendi. Aşağıda izleyicilerin/konuşmacıların 2 soruya verdikleri cevapları bulabilirsiniz:

Deniz Çokiçli (TTNet – İş Geliştirme Yöneticisi)

1- Türkiye’de ilk kez böyle bir etkinliğin kutlanıyor olması mutluluk verici. Profesyonel hayatımda iş geliştirmede çalıştığım için bu etkinliğin yeni iş fikirleri açısından faydalı olabileceğini düşündüm.

2- Gelecekte yeni malzeme teknolojilerini kullanıyor olmak isterim. 2030’da yeni malzemeler kullanmak beni mutlu eder.

Emrah Kaya (YOUTHOLDING – Chief Youth Officer)

1- Bugün bizim için çok önemli bir gün; çünkü bugün sayesinde gençlere dikkat çekiyoruz. Gelecek Günü’nü ve etkinliği bu açıdan çok önemsiyorum. Gençlerin doğru yönlendirilmesi lazım.

2- Bugün burada pek çok senaryo konuşuldu; optimist, pesimist… Dünya pek çok zorluklarla geldi bu günlere. Gelecek için şunu söyleyebilirim, gençlerin doğru yönlendirilmesi ile ilgili konuları çözmeliyiz. Sadece biz onları değil, onların da bizi yönlendirmesine izin vermeliyiz. Bunu çözdüğümüz bir dünya hayal ediyorum. Gençler geleceğin liderleri olacak.

Timothy Mack (Dünya Futuristler Birliği Başkanı)

1- Etkinlik Türkiye’nin geleceğini bugünden yaratması açısından önemli bir fırsat. Türkiye güçlü kültür, enerji ve insan kaynağı ile önemli bir potansiyele sahip. Tüm bu kaynakları ve bilgiyi bir araya getirerek; üzerine ekleyerek/toplayarak demiyorum adeta bunları birbiri ile çarparak önemli bir etki yaratılabilir. Bu açıdan bu etkinliği önemli buluyorum.

2- Gelecekte ben kişisel olarak “Global Networking” üzerine odaklanmak istiyorum. Internet ve yeni enerji alanları ilgimi çeken konular olacak. Bir kitap yazmak ve torunlarımla daha fazla vakit geçirmek istiyorum.

Alphan Manas (Futuristler Derneği Onursal Başkanı)

1- Etkinlik ilki olması nedeniyle üniversite önderliğinde gerçekleşti, bu nedenle de diğer üniversitelerden katılım az oldu. Bir sonraki hedefimiz etkinliği üniversiteler üstü bir platforma taşımak.

2- Gelecekte kendimi kişisel marka olarak fikirlerde değil ürünlerde görmek isterim. Tasarımını benim onayladım ürünler olması beni memnun eder.

Steve Brown (Intel Futuristi & Baş Teknoloji Elçisi)

1- Etkinlik gelecek hakkında konuşmak açısından gerçekten çok önemli. Biz bugün burada bir anlamda geleceği inşaa eden insanlarız.

2- Gelecekle ilgili hayalim bilgisayarların herkes tarafından kolayca ulaşılabilir olması yönünde. Daha ucuz, herkesin ulaşabileceği bilgisayarlar hayal ediyorum. Herkes bilgiye kolayca ulaşmalı, bunun dünyayı daha kolay bir yer yapacağına inanıyorum.

Selda Aral (istanbulsecret.net Kurucusu – Kimyager)

1- Etkinliği çok faydalı buldum. Futuristler Derneği’ne de üyeyim, sivil toplum örgütlerinin önemine inanıyorum. Etkinlikte özellikle Tuluyhan Uğurlu dinletisine bayıldım.

2- Gelecekte bilgisayarların gözde lens olarak kullanılacağı fikri beni çok etkiledi. Onu işimde kullanmak isterim.

Özge Okyay (Telepati Dergisi – Editör)

1- Doğrusu etkinliğe bu kadar ilgi olacağını beklemiyordum, büyük katılım var. İçeriğini çok zengin buldum, dünyada bir ilk olması Türkiye açısından önemli. Bu etkinliğin bizim uluslararası arenada öncü olmamız açısından bir fırsat olduğunu düşünüyorum.

2- Gelecekte çocuklarıma teknolojiyi aşılamak ve onları teknoloji ile büyütmek isterim.

Gelecek Günü

Gelecek Günü

Reklamlar

One comment on “1 Mart Gelecek Günü

  1. Geri bildirim: Gelecek Nasıl Gelecek? Gelecek Gününde Öne Çıkan Başlıklar | Dijital Pazarlamada Neler Oluyor?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 5 Mart 2013 by in Bilinçli İşletme, Etkinlikler, güncel haberler, Pazarlama, Tasarım and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: