DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

ReklamAction 2013 Yayıncı Etkinliği

ReklamAction Yayıncı Etkinliği 2013

ReklamAction Yayıncı Etkinliği – 2013

ReklamAction; bir affliate network.

Affiliate Network için kısaca internet üzerinden yapılan reklamlardan gelir elde edilmesine aracılık eden bir pazarlama platformu diyebiliriz.

Aslında Affiliate Network tanımını yapmışken kısaca “Affiliate Marketing” tanımını da yapmak iyi olur sanırım…

Affiliate Marketing için ülkemizden yaygın olarak kullanılan tanım “Satış Ortaklığı”… Gelir Ortaklığı, Kazanç Ortaklığı gibi tanımlar da kullanılıyor.

Affiliate Marketing Online Bir İş Ortaklığı

Affiliate’ler yani yayıncılar; affiliate network’ler veya doğrudan firmaların kendi oluşturdukları affiliate programları üzerinden istedikleri ürünlerin online tanıtımlarını yapıyorlar. Bu tanıtımlar sonucu gerçekleşen satışlardan da belli oranlarda komisyon alıyorlarlar.

Satış ve ona bağlı olarak elde edilen gelir doğrudan affilate’lerin yani yayıncıların tanıtımları sonucu gerçekleştiğinden gelir ortaklığı modelinde “Yayıncı” modelin lokomotifi diyebiliriz. Yayıncıların (affiliate’lerin) ürettiği yayın/içerik ne kadar zengin olursa, özgün içerik üretebilen yayıncı sayısı ne kadar çok olursa sistem de o oranda nitelikli işliyor ve gelişiyor.

ReklamAction Yayıncı Etkinliği

15 Mart 2013 ReklamAction Yayıncı Etkinliği; Türkiye’de “Affiliate Marketing” (Satış Ortaklığı) modelinin gelişmesi için yayıncının önemini vurgulayan, başta yayıncılar için düşünülmüş bir etkinlikti.

Etkinlik ReklamAction Affiliate Network’üne dahil olan yayıncılar ve reklamverenleri bir araya getirdi.

Baltalimanında, deniz kenarında Portaxe adlı mekanda kahvaltı ile başlayan etkinliğin açılış konuşmasını Reklam Store ve ReklamAction Kurucu Ortağı Sencan Özer yaptı. Özer kısaca etkinlik ve affiliate marketing hakkında bilgi verdi. Affiliate Marketing için henüz Türkçe’de yerleşmiş bir tanımın olmamasına değinen Özer, “Performans Bazlı Reklamcılık” tanımının mevcut tanımlarla birlikte alternatif bir kullanım biçimi olabileceğini söyledi. Affiliate Marketing’in yayılmasında başlangıçta oyun pazarının etkili olduğu bilgisini paylaştı.

Sunumlar ve Panel

Etkinlik ReklamAction Global Satış Direktörü Cem Eroğlu’nun sunumunun ardından, Eroğlu yönetiminde gerçekleşen panelle devam etti.

Panel konuşmacıları;

  • Sigortam.net Pazarlama ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Sevil Mert,
  • Trendyol Online Marketing Direktörü Mustafa Kemal Temel ve
  • Evim.net Pazarlama Müdürü Gizem Yücel’di.

Panel sonrası kısa aranın ardından; ReklamAction Performans Pazarlama Müdürü Erman Ünal ReklamAction pazarlama faaliyetleri üzerine bir sunum yaptı.

Panel ve Sunumlarda Üzerinde Durulan Konular

  • Reklamverenlerin yayıncılardan ortak beklentisi, sitelerine/içeriklerine özen gösteren yayıncıların çoğalması yönünde… Reklamverenler; sitelerini iyileştirmek için sürekli emek verdiklerini, aynı özeni yayıncılardan da beklediklerini vurguluyorlar. Sayfasında iyi içerik sağlayan, reklam alanlarını etkili yerlere koyabilen yayıncılar reklamverenlerin tercihi.
  • Reklamverenlerin yayıncılardan diğer beklentileri ve yayıncılara önerileri:
    • Yayıncılar, dönemleri/trendleri çok iyi takip edip ona göre içerik üretmeli.
    • SEO kanallarını iyi bilmeli ve kullanmalılar.
    • Reklamverenin keyword’leri dışında kendi keyword’lerini yaratabilen yayıncılar çok değerli.. Reklamverenler bu tür yayıncıları ciddi biçimde desteklediklerini söylüyorlar.
    • Kaliteli/özgün içerik her zaman her şeyin üstünde… Yayıncıların bu konuya dikkatle eğilmesi öneriliyor. Türkiye’de hala bu konuda eksiklikler olduğu söyleniyor.
    • Yayıncıların tek bir konuya odaklanarak sadece o konuda içerik üretmesi öneriliyor. Moda ise dekorasyona yer verilmemesi gibi. Amazon’da en büyük gelir kalemleri affiliate’ler üzerinden sağlanıyor; mesela sadece Canon fotoğraf makineleri üzerine bir site var.
    • Kadınlara yönelik sitelerde görsellik daha fazla ön plana çıkıyor dolayısıyla bu sitelerde ilgi çekici görseller, videolar olması önemli. Ayrıca kadınlar tavsiye veren/yol gösteren siteleri daha fazla takip ediyorlar.
  •  Reklamverenler hızla mobile yatırımlarını arttırıyorlar. Mobilden yapılan satışlar artan bir ivme ile ilerliyor. Reklamverenlerin mobil için yayıncılara tavsiyesi; mobile uygun içerik üretmeleri yönünde. Mobil küçük bir alan olduğu için görsellik önem kazanıyor. Yayıncıların sitelerini mobile uygun şekilde optimize etmeleri öneriliyor.
  • Sektörün etik kuralları henüz oluşmuş değil. Fraud (sahtekarlık) ve istismarların önüne geçilebilmesi için sektörün etik kurallarını belirlemesi gerekiyor.

Etkinlik Hakkında

Tüm bu yukarıdaki konuşmalardan özetle; affiliate marketing diğer bir adı ile performans bazlı reklamcılıkta yayıncının önemi çok büyük. Kaliteli/özgün içerik üretebilen yayıncılar geleceğin yön belirleyicileri olacaklar.

Bu anlamda Reklam Action’ın düzenlemiş olduğu Yayıncı Etkinliği sektör temsilcilerinin bir araya gelmesi, tanışması/network yaratması ve sektöre dair gelişmelerin/beklentilerin paylaşılması açısından çok önemliydi. “Affiliate Marketing” ülkemizde henüz yolun başında, gelişecek, büyüyecek… Tüm bu süreçler boyunca, sektörün sağlıklı gelişmesi/yayılması ve kendi etik kurallarını oluşturabilmesi açısından bu tür etkinlikler çok önemli rol oynayacaktır. Bu anlamda Reklam Action’ın offline’da çok doğru bir pazarlama iletişimi gerçekleştirdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Reklam Action bu etkinlikle tüm sektör temsilcilerine bu işe ne kadar geniş bir vizyonla baktığını gösterdi.

Etkinlik sonunda Erman Ünal’ın Reklam Action pazarlama planına dair yaptığı sunumda da kapsamlı, muhataplarını pek çok farklı mecra ile bilgilendiren ama öncelikle yayıncı ile iletişimlerini güçlü tutmayı hedefleyen bir iletişim stratejisi anlatıldı. Yayıncıların kendilerini geliştirebilmeleri ve yeni yayıncıların yetişebilmesi için düşündükleri “Yayıncı Akademisi”nden bahsedildi….

Pazarlama üzerine hizmet veren pek çok firma bazen terzi-sökük misali kendi pazarlamasını ihmal edebiliyor, bu anlamda Reklam Action’ın örnek bir iş çıkardığını söyleyebiliriz.

Etkinlik sonunda Go Organizasyon aracılığıyla gerçekleşen Milli Piyango idaresinin düzenlediği araba çekilişi de oldukça enteresan/heyecanlıydı. Reklam Action, Milli Piyango idaresi tarafından gerçekleştirilen çekilişle yayıncılarından birine Dacia Sandero marka araç hediye etti. Sektörde/hatta Türkiye’de müşterilerine/yayıncılarına bu tür teşvikler verilmesi çok alışık olduğumuz bir şey değil, bu açıdan gerçekten hoş bir jestti.

Umarım etkinlik sürekliliği olan bir etkinliğe dönüşür. Daha da büyür, bir kaç günlük bir etkinlik haline gelir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 22 Mart 2013 by in Dijital Pazarlama, e-Ticaret, Etkinlikler and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: