DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

e-Ticaret Siteleri için Alan Adı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

eTicaret Siteleri Alan Adı Seçimi

eTicaret Siteleri için Alan Adı Seçerken Dikkat Edilecekler

e-Ticaret sitesi açmadan önce üzerinde en çok düşünülen/konuşulan konulardan biri de alan adıdır. Bir tarafta bir ürün veya hizmet sunduğunuz “markanız” var… Diğer bir yandan da markanızı doğrudan açacağınız e-ticaret sitesinde alan adınız olarak mı kullanmanız gerektiği konusunda soru işaretleri… Bu konuda karar verecekler için aşağıda bazı ipuçları bulabilirsiniz.

e-Ticaret Siteniz için Alan Adı Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • Anahtar Kelime Bazlı Jenerik (Genel) Bir Alan Adı Diğerlerinden Daha Uygun Olabilir.

Uzun süredir kullandığınız bir markanız var ve diyelim deri bileklikler üretiyorsunuz. Markanızın adı “Ledonia” olsun. Fiziksel dünyada satışlar iyi gidiyor ve siz bu başarıyı elektronik ortama da taşımaya karar verdiniz.

Tam Bu Aşamada Soru: Online mağazanızı ledonia.com şeklinde mi açmalısınız yoksa dijital dünya için başka bir isim mi bulmanız gerekiyor?

Cevap: Dijital dünyanın iş yapış biçimi fiziksel dünyadan biraz daha farklı olduğundan; bu alanda başka bir isim kullanmanız öneriliyor!

Peki bu isim ne olmalı? Alan adınızın sattığınız ürünle doğrudan ilgisinin olması öneriliyor; ürününüz için anahtar kelime seçer gibi… Yukarıdaki örnekten gidersek deribileklik.com olabilir… Tabi bu tür isimlerin çoktan alınmış olduğunu da hesaba katarsak modaderibileklik.com uygun bir alan adı olabilir…

  • Marka Adınız Yıllar İçinde Önemini Kaybedebilir

Diyelim markanızı 3 ortak kurdunuz ve marka adınızı da isimlerinizin baş harflerinden seçtiniz TBA…

Yıllar içinde ortaklardan biri ayrılmış olabilir… Marka adınız fiziksel dünyada uzun süredir kullanıldığından isim değişikliğine de gidemezsiniz.

Böyle bir durumda online dünyada yepyeni bir isimle başlamanız çok daha kolay ve yukarıdaki maddede de anlatıldığı üzere daha avantajlı.

Üstelik online mağazanız coğrafi anlamda da daha önce tanınmadığınız yerlere sizi taşıyabileceği için; yepyeni bir isimle işe başlamak çok daha iyi bir fikir olacaktır.

  • Bir Çok eTicaret Sitesinden Oluşan Bir Network Yaratabilirsiniz

Elektronik ticaret de aynen fiziksel dünyadaki ticaret gibi alt kategorilere ayrılıyor. Burada da aynen fiziksel dünyada olduğu gibi, ister büyük bir mağazaya benzer bir çok ürünün olduğu bir site açarsınız, isterseniz de tek bir ürün üzerine odaklanırsınız. Amazon.com; eBay gibi çok çeşitli ürünleri bulabileceğiniz sitelerin yanında ciceksepeti.com gibi tek bir ürün veya bir kaç ürüne odaklanmış siteler de var…

Burada bir diğer alternatif; bir kaç sitenin olduğu bir “network site” yaratmak. Diyelim dekorasyonla ilgili bir network site yaratacaksınız, koltuk, halı, duvar kağıdı vb. ürünleriniz olacak. Buradaki her bir ürün/alt kategori için ayrı bir alan adı almanız ve bu alt kategorideki alan adlarını dekorasyon.com network’üne yönlendirmeniz öneriliyor.

  • Trafiğinizin Ana Kaynağı Arama Motorlarından Geliyor

Sitenize yaratacağınız trafiğin ana kaynağı, arama motorlarından gelen organik trafik.

Eğer arama motoru sonuçlarında üst sıralarda olmayı hedefliyorsanız, bu durumda SEO stratejiniz ağırlıklı olarak eticaret sitenize backlink’ler (geri linkler/bağlantılar) alma üzerine dayanması gerekir. Siteler link verirken genellikle alan adını bağlantı metni olarak kullandıkları için, alan adınızın anahtar kelimelerden oluşması büyük fayda sağlıyor. Örnek verecek olursak, diyelim sitenizde yüksek hızda USB aygıtları satıyorsunuz. Yuksekhızdausbaygitlari.com alan adı kullanıyor olmanız, başka siteler size “yüksek hızda USB aygıtları” metni için backlink verdiğinde SEO açısından büyük fayda sağlıyor. “Yüksek hızda USB aygıtları” kelimeleri ile bir arama yapıldığında, arama motorlarında üst sıralarda yer alabiliyorsunuz, ranking’iniz yükseliyor.

Burada bir küçük not: yukarıdaki örnekte şöyle bir yanlış anlaşılma olabilir; anahtar kelimelerden oluşan alan adınız doğrudan arama motorlarını etkilemiyor, sadece backlink almanızda size yardımcı oluyor. Google algoritmasını değiştirmeden önce böyle bir alan adı kullanmanız, arama motorlarını da doğrudan etkiliyor/sizi üst sıralara taşıyordu. Ama son zamanlarda bu durum değişti. Son durumda anahtar kelime ile tamemen eşleşen alan adları, sitenize backlink’ler almanıza yarıyor, yani etkili bir SEO açısından fayda sağlıyor.

Son bir hatırlatma, alan adınızı belirledikten sonra aynen markanız gibi tescil ettirmeyi ihmal etmeyin. Alan adınız sizin online dünyadaki markanız, unutmayın!

—-

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Internet_g170-Alphabet_Toy_p46415.html

Reklamlar

One comment on “e-Ticaret Siteleri için Alan Adı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

  1. İnoTürk
    18 Temmuz 2014

    Çok doğru tespitlerde bulunmuşsunuz. E-ticaret dünyasına adım atmayı düşünen herkez umarım bu makaleyi okur ve istifade eder.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 28 Mart 2013 by in Bilinçli İşletme, Dijital Pazarlama, e-Ticaret and tagged , .
%d blogcu bunu beğendi: