DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sürdürülebilir Pazarlama ve Hippi Pazarlamacılar

Bilinçli İşletmeler - Hippi Pazarlamacılar

Bilinçli İşletmeler – Hippi Pazarlamacılar

Sürdürülebilirlik insanca koşullar belirlenebilmesi, çevreye, doğaya, canlıya saygılı bir gelecek yaratılması ve tüm bunların devam ettirilebilmesi için düşünülmüş bir kavram.

Amaç tabi ki bize emanet olan dünyamızı/hayatı olası tehditlerden korumak, bu amaç doğrultusunda bilinç oluşturmak ve bu bilinç doğrultusunda hareket etmek. Burada altı çizilecek kelime BİLİNÇ.

Bilinçli bireyler oluşturabilmenin yolu pek çok alandan geçiyor. Pazarlama özelinde düşünecek olursak, bilinçli/sürdürülebilir bir pazarlamanın bilinçli tüketiciler ve bilinçli üreticiler/işletmeler ile mümkün olabileceğini söyleyebiliriz.

Bu yazıda “Bilinçli İşletmeler” başlığından yola çıkıp, sürdürülebilirlik için nasıl bir pazarlama stratejisi izlenebileceği üzerinde duracağız. Hippi Pazarlamacılar diye adlandırabileceğimiz; sürdürülebilirliği/bilinçli/ilkeli hareket etmeyi esas alan yeni tür pazarlamacılar hakkında konuşacağız.

Bilinçli İşletme” Nedir?

Bilinçli İşletme kavramı daha çok;

  • Çevreci/doğaya saygılı faaliyetleri olan,
  • Lokal alanda hizmet veren,
  • Sosyal girişimciler diye adlandırılabilecek sosyal sorumluluk projelerine yatırım yapan,
  • Sürdürülebilirliği ilke edinen işletmeler için kullanılan bir kavram.

Pek çok üretici veya hizmet veren firmayı bu gruba dahil edebiliriz.

“Bilinçli İşletme” Grubuna Dahil Olabilecek Örnekler

– Doğal/Çevreye Duyarlı Ürünler, Organik Ürünler/Hizmetler: Organik gıdalar/giysiler, geri dönüşümlü kağıtlar/ambalajlar, doğal ürünler…

– Lokal İşletmeler: Bölgesel tiyatro salonları, kitapçılar, sanat galerileri, seramik/resim atölyeleri…

– Sağlıkla İlgili Hizmetler: Sağlık işletmeleri, organik ilaçlar, bitkisel tedaviler, doğal tedavi merkezleri, yoga merkezleri vb.

Bu başlıkta bir not düşmek istiyorum; son yıllarda ülkemizde sağlık sektöründe büyük bir değişim yaşanmakta. Özellikle büyük ve yeni yatırımların bir miktar sorumsuzca ve sağlık hizmetlerine yakışmayacak bir pazarlama stratejisi izlediğini görüyoruz. Bu nedenle “Bilinçli İşletme” kavramının sağlık sektörü için öncelikli olarak değerlendirilmesi gereken bir kavram olduğunu söyleyebiliriz… Sağlıkta Bilinçli Pazarlama ayrıca bir yazı konusu olabilir.

Bilinçli İşletmeler ve Pazarlama

Tüm bu yukarıda saydığımız işletmeler bize alıştığımız/saldırgan üretimin dışında alternatif bir ürün/hizmet sunuyorlar. Daha sürdürülebilir bir dünya/gelecek için çok değerliler. Fakat diğer bir yandan bu işletmelerin de varlıklarını sürdürebilmeleri için bir şeyler yapmaları gerekiyor. İşte burada işin içine bu tür işletme sahiplerinin pek de hoşlanmadığı bir kelime olan “Pazarlama” giriyor.

Bilinçli İşletmelerin, kendi gerçek değerlerini açık, ilgi çekici, yetkin ve bir parça da “farkındalık yaratan/zorlayıcı” bir dille anlatmaları bu tür işletmelerin pazarlama stratejisinin temelini oluşturuyor. Bilinçli İşletmelerin tanınabilmesi ve uzun vadede varlıklarını sürdürebilmesi böyle bir strateji ile mümkün olabiliyor.

Bilinçli İşletmelerin pazarlamada (özellikle başlarda) zorlandıkları konu pazarlama hakkında yeterince bilgiye hatta isteğe sahip olmamaları. İşlerini çok iyi yapıyorlar. Zaten işlerine özel bir perspektiften bakabilmeleri nedeniyle Bilinçli İşletme olmuşlar; fakat iş pazarlamaya gelince kendilerini o kadar yetkin hissetmiyorlar.

Belli bir büyüklüğe gelip hayatta kalabilmeleri genellikle viral yayılma ile oluyor ama sürdürülebilir bir pazarlama için gereken strateji çoğu zaman bilinmiyor.

Çelişkide oldukları durumlar:

  • Daha fazla kişiye ulaştıklarında bunun altından kalkabilecek yetkinlikte olduklarını biliyorlar fakat daha fazla kişiye nasıl ulaşacaklarını bilmiyorlar.
  • Nakit akışı sağlamaları gerektiğini biliyorlar fakat bunu abartılı/baskıcı ve hatta aldatıcı bir dille yapmak istemiyorlar.
  • Ürünlerini/hizmetlerini satmak istiyorlar fakat satış sonrası kendilerini iyi hissetmek istiyorlar (ruhlarını satmış gibi değil 🙂 )

Hippi Pazarlamacılar

Tüm bu yukarıda anlatılanlar doğrultusunda, eğer bilinçli bir işletme iseniz ve pazarlama faaliyetleri yapmak istiyorsanız, size uygun olanı Hippi Pazarlama.

İşletmenizin devamlılığını sürdürebileceğiniz ve altından kalkabileceğiniz kadar müşteriyi, dürüstlükten ödün vermeden etkilemek istiyorsanız siz bir Hippi Pazarlamacısınız.

Hippi Pazarlamaya giriş yapmak için ihtiyaçlarınızı ve isteklerinizi alt alta yazarak işe başlayalım:

İhtiyaçlarınız ve Mevcut Durum

  • Daha fazla sayıda müşteriye ihtiyacınız var.
  • Hızlı bir şekilde nakit akışınızı arttırmaya ihtiyacınız var.
  • Pazarlamaya daha fazla vakit ve ilgi ayırmanız gerekiyor.
  • Pazarlama çalışmalarınızı bir sonraki adıma geçirmeniz gerektiğini biliyorsunuz fakat bunu nasıl yapacağınız hakkında hiç bir fikriniz yok.
  • İşinizi sevdiğiniz halde “pazarlama” kelimesinden çok hoşlanmıyorsunuz.

Yukarıdaki Maddeler Çerçevesinde Yapmak İstedikleriniz

  • Pazarlama çalışmalarından sonuç almak ve daha fazla sayıda müşteriye süreklilik içinde ulaşmak istiyorsunuz.
  • Pazarlama stratejinizi potansiyel müşterinizin ilgisini çekebilecek bir dilde oluşturmak ve devam ettirmek istiyorsunuz.
  • Kolay, uygun, ekonomik, ilgi çekici ve uygulanabilir bir pazarlama stratejisi belirlemek ve devam ettirmek istiyorsunuz.
  • Pazarlama stratejiniz abartılı olmasın ve dürüstlükten taviz vermesin istiyorsunuz.
  • Pazarlama stratejinizin bütünlüğünü korumak ve özgün olmak istiyorsunuz. Yaptığınız pazarlama sonrasında kendinizi iyi hissetmek istiyorsunuz.
  • Pazarlama stratejinizin sadece dünyayı daha iyi bir yapacak bir ürün satmasını istemiyorsunuz… Bizzat stratejinin kendisinin dünyayı daha iyi bir yer yapmasını istiyorsunuz.

Tüm bu yukarıda yazılan tespitler, ihtiyaçlar ve istekler bir Hippi Pazarlamacının yol haritasının başlangıcı.

Düşük bütçeli, hedef müşterisini yanıltmadan doğru/iyi biçimde etkileyebilecek strateji Hippi Pazarlama Stratejisinin temelini oluşturuyor. Ürününüzü/hizmetinizi belirtilen ilkeler çerçevesinde satmak ve sürdürülebilir bir pazarlama iletişimi için yapmanız gerekenlere önümüzdeki günlerde DijitalPaNO’da devam edeceğiz. Heyecan verici bir konu olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim :).

——

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir: 

Yerel İşletmeler için Online Pazarlama

Kısıtlı Bütçe ile Uygulayabileceğiniz Online Pazarlama Stratejileri 

Gelecek Nasıl Gelecek? Gelecek Gününde Öne Çıkan Başlıklar

Reklamlar

4 comments on “Sürdürülebilir Pazarlama ve Hippi Pazarlamacılar

  1. Yaşar Norman
    16 Nisan 2013

    Reblogged this on yasarnorman.

  2. Geri bildirim: Agile (Çevik) Pazarlama Süreçleri ve Çalışma Yöntemi | DijitalPaNO

  3. Geri bildirim: Sağlık Sektöründe Pazarlama İletişimi – Sürdürülebilirlik ve Hasta Memnuniyeti | DijitalPaNO

  4. Geri bildirim: Pazarlama Nedir, Ne Değildir? Doğal Bir Pazarlama Sürecinin Başlangıcı | DijitalPaNO

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: