DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sosyal Medyada Görsel Seçimi

Sosyal Medyada Görsel Seçimi

Sosyal Medyada Görsel Seçimi

Sosyal medyada davranışlar/algoritmalar o kadar hızla değişiyor ki, buraya özgü kurallar tanımlamak neredeyse imkansız. Tam sosyal medya uzmanları “evet, anladık galiba” dedikleri anda; yeni davranış kalıpları/algoritmalar geliyor; hop her şey yeni baştan :).

Aslında sosyal medyanın baştan beri çok belirgin ve pek de değişmeyen bir özelliği var ki; o da buranın aslında adı üstünde bir “sosyal alan” olduğu… Nasıl ki bir sosyal ortamda; “Hep ben konuşayım, kimseye söz söyletmeyeyim” tavrı uygun karşılanmıyorsa, aynısı sosyal medya için de geçerli… Takipçilerinizden ne kadar çok katılım/geri dönüş alırsanız o kadar iyi… Negatif paylaşımların da gelişim/değişim için bir fırsat olduğunu hatırlatarak; başlıktaki konumuza geri dönelim.

Başlangıçta ve kısa süre öncesine kadar; Facebook ve Twitter’da etkili bir metin veya bir link beklenen ilgiyi görüyordu.

Şu anki durumda, görsel imaj olan paylaşımlar diğerlerinden daha fazla ilgi görüyor. Pinterest, Instagram, Tumblr gibi paylaşım ağlarının kullanımının yaygınlaşmasına bağlı olarak görsellik gitgide daha fazla ilgi çekici hale geliyor. Facebook’ta da değişim bu yönde… Facebook giderek artan fotoğraf paylaşımı (günde ortalama 300 milyon fotoğraf) ile bu değişime ayak uydurmak için webte ve mobilde sık sık kendini güncelliyor. Bize de sosyal ağlardaki bu değişim&güncellemelere ayak uydurmak düşüyor.

Değişime paralel olarak günümüzde markaların sosyal medyada daha etkili bir strateji sürdürebilmesi için bir miktar daha görsel ağırlıklı paylaşımlar yapmalarında fayda var. Uzun metinler yerini görselliğe bırakıyor. Markanıza ait, markanızın ruhuna uygun; logolar,  fotoğraflar, illüstrasyonlar… Markanız hakkında bilgi veren grafikler… Markanızın kimliğine uygun renkler/desenler… Bu ve benzeri görselleri sosyal medya paylaşımlarınıza dahil etmek yararınıza.

Görseller için arşivinizi tarayabilirsiniz… Stok fotoğraflar kullanabilirsiniz, kendi fotoğraflarınızı çekebilir veya grafikler/illüstrasyonlar ile kendi görsellerinizi yaratabilirsiniz.

Peki bu görsellerin yaratılması ve paylaşılması süreçlerinde nelere dikkat edilmesi gerekiyor?

1- Paylaşılabilecek Imajlar Seçmeye Dikkat Edin

Sosyal medyada etkili/başarılı bir görsellik kullanımının ilk kriteri görsellerinizin başkaları tarafından ne kadar çok paylaşıldığı…

Çok paylaşılan görseller seçebilmek için işin içinde duyguların olması gerekiyor. Markanızın ruhu ile uyumlu olacağını düşündüğünüz komik, düşündürücü, eğlenceli, çarpıcı, dokunaklı, güzel, zeki… vb sıfatları çağrıştıran görseller en iyi görsel adayları… Bu tip görseller içinden seçim yapmak yararınıza.

Bir de görsellerin paylaştığınız sosyal medyaya uygun olmasına dikkat etmek gerekiyor. Diyelim spor malzemeleri satan bir markanız var… Böyle bir marka için Facebook’ta Everest’e tırmanan sporcular daha çok ilgi çekerken, Pinterest’te doğrudan markanızın ürünlerini gösteren görseller daha etkili olabiliyor.

Ne tür görsellerin daha fazla paylaşıldığını test etmeyi her zamanki gibi atlamamak lazım. Bu tür istatistikler her ne kadar size bir sonraki paylaşımlarınız için ipucu verse de, yine de sosyal medyada işlerin sürprizlerle dolu olduğu unutulmamalı…

Aynı şekilde sizinle benzer ürünlerin/hizmetlerin sayfalarında paylaşılan görsellerle takipçilerinizin paylaşımları da size ipucu verebilir.

2- Görselleriniz Kaliteli Olsun

Görsel seçiminizde kaliteli/yüksek çözünürlükte görseller seçmeye özen gösterin. Bu konu hakikaten önemli! Net olmayan fotoğraflar, çözünürlüğü düşük görseller göze hoş görünmüyor. Görsellerinizin üzerine bir metin yazacaksanız metnin görselin önüne geçmemesi, metnin okunaklı bir fontla yazılması, metinde imla hatası olmaması diğer dikkat edeceğiniz konular…

3- Farklı Sosyal Ağları Denemekten Çekinmeyin

Bu konu biraz karışık veya üzerinde tartışılıyor da diyebiliriz… Sosyal medyanın ileri gelenlerinden kimileri tüm sosyal ağları kullanmaya özen gösterin diyor, bir kısmı da böyle bir kullanımın zaman zaman vakit kaybı yaratacağına değiniyor… Yine de denemekten zarar gelmez :).

Facebook ve Twitter dışındaki alanları da deneyin. Pinterest kullanımı giderek artıyor, 2013 için Pinterest kullanımının daha da artacağı öngörülüyor. Aynı şekilde Instagram da öyle…

Görselliğin ön planda olduğu bir markanız varsa, Pinterest ve Instagram’ı es geçmek olmaz…

4- Ölçme ve Değerlendirme

Yukarıda da değindik, yeni bir başlık açmakta da fayda var; ölçmeyi elden bırakmayın.

Çoğu sosyal medya ölçüm aracı daha çok anahtar kelimeler üzerinden sonuç verdiği için burada bir miktar işiniz zor. Görsellerinizi etiketlemek (tag) işinize yarayabilir… Hangi etiketler daha çok paylaşılmış, daha sonra izleyebilirsiniz.

Fakat takipçileriniz tarafından sayfanıza postalanan imajlarda ölçüm yapabilmeniz epeyce zor. Bu alanda imaj tanıma teknolojileri kullanılıyor ve büyük markalar bu tür hizmetler veren firmalarla işbirliğine gidiyorlar. Böyle bir imkanınız varsa kullanabilirsiniz. Bu tür firmalar markanızın görsellerinin/logonuzun nerelerde kullanıldığını da tespit edebiliyorlar. Takipçileriniz veya müşterileriniz tarafından sayfanız dışında alanlara postalanan görselleri de bu yolla takip etmeniz bir miktar mümkün. Hepsini takip edip, ölçme ve değerlendirme olasılığınız ne yazık ki epeyce düşük.

5- Sosyal Medya Elçilerinizi Cesaretlendirin

Görsellerinizi en çok kim takip ediyor, paylaşıyor, pin’liyor… Bu paylaşımlarının size ne kadar geri dönüşü oluyor? Sosyal medya ölçümlerinizde mutlaka bu kişileri tespit edin ve onları ödüllendirin.

Bu kişiler sizin markanızın elçileri… Elçilerinizin katılımıyla markanızın paylaşımlarını arttırmak için kendilerini ödüllendirin. Bu kişilere ulaşıp onlara kuponlar, indirimler veya hediyeler verebilirsiniz. Ödüllendirdiğiniz her marka elçiniz, markanızı ve görsellerini kendi ağına yayarak imajlarınızın etkisini katlanarak arttıracaktır…

Tabi ki madalyonun bir de öteki yüzü var… Markanızdan memnun olmayan, negatif görseller/içerikler paylaşan kişiler de tabi ki olabilir. Unutmayın bu tür kişiler de markanızın elçileridir. Onların istekleri/eleştirileri sizin gelişimizin için büyük bir fırsat… Sorunlarını çözmeniz ve bunu kendi paylaşımları üzerinde belirtmeniz faydanıza olacaktır.

Sosyal ağlar suistimale açık alanlar. Markanızın görsellerinin istismara açık alanlarda kullanıldığını düşünüyorsanız, bunu mutlaka ilgili ağın yöneticilerine rapor etmeniz gerekir.

Yazının başında değindiğimiz gibi sosyal medya sürekli kendini güncelleyen bir alan… Bugün görsellik ön planda, bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek? Uyum sağlayabilmek için değişen koşullara hızlı adaptasyon gerekiyor. Bunun için de yapılacak tek şey sanırım değişimi izlemek :).

—–

Şu Yazılar da İlginizi Çekebilir

Sosyal Medya Ajansınızı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz? 

2013 ve Sonrası İçin Pazarlama Tahminleri 

Reklamlar

One comment on “Sosyal Medyada Görsel Seçimi

  1. Çok güzel toparlayıcı bir yazı olmuş. Teşekkürler..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 14 Temmuz 2013 by in Dijital Pazarlama, Pazarlama, Sosyal Medya, Tasarım and tagged , , , , , .
%d blogcu bunu beğendi: