DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Internet Üzerinde Güvenilir İçerik Nasıl Yaratılır?

Internet'te Güvenilir İçerik Yaratmanın Yolları

Internet’te Güvenilir İçerik Yaratmanın Yolları

İnsanlar tanıdığı/bildiği, güvendikleri insanlarla iş yaparlar. Müşteri sadakati oluşturmanın temel şartı hepimizin de bildiği üzere güven yaratmaktan geçiyor.

Eskiden işler daha kolaydı. Rekabet bu kadar “kıyasıya” değildi. Rakiplerin çoğalması bununla birlikte iletişim kanallarının giderek çeşitlenmesi ile müşteri üzerinde güven yaratmak da giderek zorlaşıyor. Her adım kendine has kurallar ve özen gerektiriyor. Internet de bu özen gerektiren kanallardan biri.

Internet üzerinde güvenilir içerik yaratmak için neler yapmalıyız? Nasıl bir “içerik ekibi” daha faydalı olur? Hangi web siteleri daha çok ziyaret ediliyor? Buyurunuz hep birlikte ilerleyelim…

Web Sitelerinde Güvenilir İçerik Nasıl Yaratılır?

Bir işletme düşünün, hata yaptığında web sitesinden özür diliyor… Veya bir başkası ürününden/hizmetinden memnun kalınmadığında iade garantisi veriyor… Sizce de güven yaratıcı örnekler değil mi?

Radiohead grubu eski albümlerinden birinde internet üzerinden dinleyicilerine sormuş “bu albümü kaça alırdınız?”.. Albüm satış fiyatı gelen cevaplar üzerinden belirlenmiş; (yazının anafikri doğrultusunda tahmin edeceğiniz üzere) en çok satan albümleri bu olmuş.

Müşteri sadakati üzerine yapılan pek çok araştırma/bu konuda yazılan kitaplar ağırlıklı olarak “güven yaratmak” üzerinde duruyor. Bu yüzden de mevcut ve potansiyel müşterileriniz üzerinde güven yaratmak ve ilişkilerinizi bu doğrultuda geliştirmek önceliğiniz olmalı. Bu şekilde potansiyel müşterilerinizi satınalma noktasına getirmeniz veya müşterilerinizi etkili birer referansa dönüştürmeniz mümkün.

Peki bunu internet üzerinde nasıl yapacaksınız? İş öncelikle güven yaratıcı içerik üretmekle başlıyor.

1- Her Adımda Dürüst Olun

Internet üzerinde hangi konuyu anlatırsanız anlatın her adımda dürüst olun. Yerine getiremeyeceğiniz vaatlerde bulunmayın.

Ürünün/hizmetin fiyatını ve fiyatın hesaplanış evrelerini söylemekten çekinmeyin. Sanılanın aksine bunun size kayıp değil kazanç olarak geri döneceğinden emin olabilirsiniz.

Belirsiz/gerçekten uzak her kelime/içerik güven sarsıcı olacaktır. Bunun yerine ürünün fiyatından tutun kullanımına ve/ya hizmetinizin veriliş şekline kadar her adımda “gerçekten” yerine getirdiğiniz hizmetlerden söz etmek sadece web sitenize değil ürünüzüne/hizmetinize de bağlılık yaratacaktır. Rakiplerinizin bunu yapmıyor olabilir, bu da onların sorunu 🙂 .

2- Nazik Olun

Nezaket de güvenin bir parçası…

Sürekli kendinden bahseden bir şirket olmak yerine organizasyonunuz içindeki kişilerin veya müşterilerinizin başarılarından söz edebilirsiniz. Başkalarını da kucaklayan bir web sitesi olmak sizi bir adım öne geçirecektir.

Sürekli satıştan söz eden/satmaya yönelik içerik üreten bir site olmak yerine; başkalarının başarılarına ve/ya ihtiyaçlarına da yer veren içerik üretmeye gayret edin. Bu sizi nazik ve cömert gösterecektir. Örneğin müşterilerinizin ihtiyaç duyduğu temel bir bilgiye sitenizde yer verebilirsiniz. Verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olmadan kesinlikle sitenizde yayınlayın. Unutmayın doğruluk her adımda test edilmeli. (bkz.bir önceki madde)

3- Kötü Haberlere Yer Vermekten Çekinmeyin

Diyelim bir hata yaptınız veya ürününüz/hizmetinizle ilgili bir aksilik yaşandı. Durumu telafi edici içeriği web sitenize koymaktan çekinmeyin. Hata her zaman olabilir, her işletmenin başına gelebilir. Hatanızı telafi edici bilgilendirmeyi yapabileceğiniz en doğru kanallardan biri internet, bu fırsatı iyi değerlendirin.

Şimdi bu yukarıdaki 3 madde doğrultusunda web sitenizi gözden geçirme vakti! Nerelerde eksikleriniz var, hangi bölümleri eklemeniz ve/ya geliştirmeniz gerekiyor; düşünün. Çok büyük değişikliklere gerek olmayabilir, ufak dokunuşlarla içeriğinizi daha güvenilir hale getirebilirsiniz.

Peki online dünyada içerik yaratacak ekip kimlerden oluşmalı?

Online İçerik Ekibi Nasıl Oluşturulmalı?

Internet için içerik oluşturmak geleneksel pazarlama araçları için içerik oluşturmaktan epeyce farklı. İşletmelerin yaptığı hatalardan biri de online içerik için yapılacak işleri; mevcut pazarlama ekibinin görevleri arasına eklemek… Online dünyanın ileri gelenleri işletmelerin bu alana yatırım yapmasını ve sadece internet için içerik üretecek özel bir ekip kurmasını öneriyor.

Peki bu ekibi kurarken nelere dikkat etmelisiniz?

1- Ekibin Başında İyi Bir “Yönetici Editör” Olsun

İyi bir “Yönetici Editör” adeta online içeriğinizin CEO’su gibi hareket etmeli.

Dijital dünyada iyi bir “Yönetici Editör”ün kriterleri:

  • Online pazarlama hakkında iyi bir bilgi birikimine sahip olmalı
  • Editoryal tecrübeye ek olarak proje yönetimi deneyimi olmalı
  • İçeriği arama motorlarının kriterleri doğrultusunda optimize edebilmeli
  • Katılımı arttıracak sayfalar üretebilmeli
  • Sosyal medya ve diğer online kanallarla bütünleşik, katılımı arttırıcı/birbirini besleyen içerik üretebilmeli

Önemli Not: Yönetici Editör içerik üreten bir yazar değil! Daha çok, online içeriğin planlanması, stratejinin geliştirilmesi, iş bölümü ve proseslerin yönetilmesinden sorumlu kişi.

2- Tam veya Yarı Zamanlı (free-lance) İçerik Yazarları ile Çalışın

Sadece iyi metin yazabilen değil, online dünyayı takip eden, internet teknolojisine ve terminolojisine hakim içerik yazarları ile çalışın. Yazarların gazetecilik veya benzeri bir deneyimi olması yararınıza. Sektörü bilmesi çok da şart olmayabilir, tabi bilirse daha iyi olur…

Internetin zaman ve mekandan bağımsız bir çalışma ortamı sunması nedeniyle yazarların tam zamanlı olarak çalışmasına gerek kalmayabilir. Hatta freelance (serbest) çalışan yazarlar daha uygun maliyetle çalışacağı için bu sizin yararınıza olabilir. Freelance yazarlarda dikkat etmeniz gereken önemli konu; içerik stratejisi ve hatta şirketin genel stratejisi hakkında onları iyi bilgilendirdiğinizden emin olmak. Bir diğeri ise yazarları iş teslim tarihleri konusunda iyi yönetmek…

Internet dünyasında doğru içeriğin “doğru” kanalda yayınlanması çok önemli. Bu nedenle ilerleyen dönemlerde içeriği dağıtacak kadronun belki de yazarlardan bağımsız bir kişi olması gerekebilir. Bu konuyu da aklınızda tutmanızda fayda var.

3- Sektörünüzü Etkileyen Kişilerle İletişimde Olun

Online içeriğinizde sektörünüzü etkileyen kişilere/kurumlara yer verin. Gazeteciler, blog yazarları, sektörü analiz eden kuruluşlar/kişiler, müşterileriniz ve danışmanlarla ilişkilerinizi sıkı tutun. Bu kişilerle röportajlar yapın, videolar yayınlayın… Sektörün ileri gelenlerinin yazılarına yer verin. Raporlar yayınlayın. Bu tür içeriğe yer vermeniz, sadece markanızın takipçilerini değil aynı zamanda bu kişilerin takipçilerini de sitenize getirecektir.

Hangi Siteler Daha Çok Ziyaret Ediliyor?

İçeriği oluştururken sürekli takip etmeniz gereken şey “diğer siteler”. Hangi siteler daha çok ziyaret ediliyor, bu siteler sizden farklı ne tür içerik sunuyor? Bunların yanı sıra site ziyaretleri konusunda yayınlanmış yazılar/istatistikler size içeriğinizi oluştururken önemli ipuçları verecektir.

Internet üzerine yapılmış araştırmalarda öne çıkan sonuçlar (tahmin edilebileceği üzere) arama motorları, sosyal ağlar ve mail sitelerinin en çok ziyaret edilen siteler olduğu. Bunları zaten biliyoruz. Sizin yapmanız gereken, rakiplerinizin ve sektörde size trafik yaratacak diğer sitelerin trafiklerinin ve içeriklerinin takibi olmalı. Bu sitelerden mümkün olduğunca link almaya yönelik içerik yaratabilmelisiniz.  Bir başka siteye size trafik getirecek link verirken dikkat etmeniz gereken link verdiğiniz içeriğin mevcut içerik ile uyumlu olması ve güven yaratması.

Online dünyada nitelikli ve güven yaratıcı içerik yaratabilmek yukarıda değindiğimiz başlıklardan geçiyor. Süreklilik, ölçme, beklenen sonuç alınamadığında strateji değiştirme kısaca çeviklik ve takip yapmanız gerekenler. Unutmayın kaliteli online içerik bir sonuç değil bir süreç. Güvenilir içerik yaratmaya istekli iyi bir ekiple online ortamda öne çıkmanız hiç zor olmayacaktır.

——

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/sweet-honeycombs-with-honey-photo-p168201

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 30 Kasım 2013 by in Bilinçli İşletme, Dijital Pazarlama, Hippi Pazarlama, Pazarlama, Sosyal Medya and tagged , .
%d blogcu bunu beğendi: