DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sponsor Arayışı: Nasıl Sponsor Bulunabilir?

sponsorluk dosyası hazırlanırken nelere dikkat edilmeli?

Sponsor Nasıl Bulunur?

Nasıl ki ortaklar/ortaklıklar gelecekteki hedeflere ulaşmanızda (veya ulaşamamınızda) önemli bir rol oynuyorsa, sponsorlukluklar için de aynı şey söylenebilir sanırım. Bir proje/organizasyon veya etkinlik için seçtiğiniz sponsor, o işin başarıya ulaşmasında önemli bir rol oynar. Kısaca sponsoru iyi seçmek lazım! :).

Peki sponsorluk arayışında nelere dikkat edilmeli? Hangi etkinlik/organizasyon için nasıl bir sponsor aramak/bulmak gerekiyor? Buyrunuz hepbirlikte okuyalım:

1- İhtiyaçlarınızı ve İhtiyaç Duyduğunuz Sponsorluk Alanlarını Belirleyin

Ne tür bir sponsorluğa ihtiyacınız var? Ayni bir yardım mı, maddi bir yardım mı bekliyorsunuz? Sponsorunuzdan beklentiniz ne? Vb. tüm soruları arayışınızın en başındayken cevaplamanız hızlı yol almanızı sağlayacaktır.

2- Sizinkine Benzer Etkinlik/Organizasyonlara Daha Önce Kimler Sponsor Olmuş, Araştırın

Önceki örnekleri incelemek her zaman yaratıcı fikir verir. Sizin etkinliğinize benzer etkinliklere daha önce kimler sponsor olmuş, inceleyin.

  • Etkinliğiniz açık havada bir spor organizasyonu ise potansiyel sponsorlarınız Adidas, Nike, Puma vb. olabilir.
  • Bir konser veya müzik organizasyonu düzenliyorsanız sponsorunuz bir radyo veya müzik yayını veya müzikle doğrudan ilgisi olmayan bambaşka bir sektör olabilir. Örnekse; Coca Cola sponsorluğunda gerçekleşen Rock’n Coke gibi.
  • Yiyecekle ilgili bir organizasyonda potansiyel sektörleriniz gurme dergileri, restoranlar, oteller, hava yolları vb sektörler olabilir.

3- Potansiyel Sektörlerinizin ve Firmaların Listesini Yapın

Liste deyince aklınıza uzun uzun firmalar/aramalar gelmesin. Gerçekten sizin için destek verebileceğine inandığınız firmaları, ilgili sponsorluk kategorilerinizde listeleyin. Bu konuda net bir fikriniz yoksa, listeyi sadece geçmişte size sponsor olmuş ve geçmişte sizinkine benzer etkinliklere sponsor olmuş firmalardan oluşturabilirsiniz. Bir de mutlaka kişisel kontağınızın olduğu firmalar olsun.

4- Listenizdeki Tüm Firmaları Etraflıca İnceleyin

Listenizdeki firmaların mevcut durumları ve yakın geçmişte yaşadıkları, sponsorluğa ne kadar yakın oldukları hakkında ipucu verir. Sponsor olmak onlara mevcut durumlarında ne gibi yararlar sağlayacak? Bu soru üzerine odaklanın.

Listedeki her firmanın sponsorluk ihtiyaçlarını/beklentilerini araştırın. Hedef kitlelerini, iş modellerini enine boyuna inceleyin.

5- Sponsorluk Dosyası Hazırlayın

  • Sponsorluk Dosyası iyi bir özet veya misyon/hedef tanımı ile başlamalı. Etkinliğiniz/girişiminizin amacı ne, beklentileriniz vb. kısaca tanımlar olmalı… Fazla uzun olmasına gerek yok, hatta mümkünse 1 sayfadan uzun olmasın. Maddeler/kısa cümlelerle tanımlamanız daha kolay anlaşılmasını sağlayabilir.
  • İkinci aşamada sponsorun sağlayacağı faydalar olsun.

Sponsorluk dosyanıza ne yazarsanız yazın, mutlaka içi dolu/bir anlam içeren, sponsorunuza hitap eden bir içerik olsun. Kısacası yazmış olmak için yazmayın! Bu belki de sponsorluk arayışındaki en önemli kısım. Gerçekten sponsorun amacına/hedeflerine dokunabilmek. İşin bütün sırrı burada, unutmayın! 

  • Sponsorluklarınızı kategorize edin. Bu yazının başında ihtiyaç duyduğunuz sponsorluk alanlarını tanımlayın demiştik hatırlarsanız. Şimdi sponsorluklarınızı maddeler halinde tanımlama ve sınıflandırma zamanı. Dilerseniz Gümüş, Altın, Platin vb. bir kategorizasyon yapabilirsiniz. Basın Sponsorluğu, Konaklama Sponsorluğu vb. hizmet türünden sponsorlukları ayrı sınıflandırabilirsiniz. Tüm bu sınıflandırmayı yaparken, her bir başlık için sunacağınız imkanları ve onların kazanımlarını mutlaka belirtin ve tabi bütçeleri.
  • Kontakt bilgileriniz verin. Hatta bu aşamadan önce harekete geçirecek başka bir yöntem de kullanabilirsiniz, kısa bir form doldurmak gibi. Form kısa sürede doldurulacak kadar az sorudan oluşmalı, ayrıntıdan kaçınmanız yararınıza.
  • Teşekkür etmeyi unutmayın. Sponsorluk dosyasının sonunda mutlaka teşekkür edin.
  • Çok ciddi, uzun cümlelerden/anlatımlardan kaçının. Samimi bir dil tercih edin.

6- Sponsorluk Dosyanızı Sadece İlgili Olabilecek Kişilere/Firmalara Gönderin

Bu dosya sizin ne kadar çok kişiyle paylaşırsanız o kadar çok kişiye ulaşırsınız türünden bir yaklaşımla “dağıtacağınız” bir dosya değil!. Bu yaptığınız işin değerini de düşürecektir. Sadece listenizdeki kişi/kurumlara göndermeniz yeterli.

7- Sponsorluk Dosyanızı Gönderdiğiniz Kuruma Göre Özelleştirin

Diyelim Gümüş Sponsorluk için bir gönderim yapıyorsunuz, o zaman Gümüş Sponsor için sağlanan faydaları vurgulayacağınız, kazanımlarını potansiyel sponsorun kurumsal kimliğine uygun şekilde anlatacağınız özelleştirilmiş bir dosya gönderin.

Gönderdikten sonra ellerine ulaşıp ulaşmadığını öğrenmek ve gönderiniz hakkında bilgilendirmek için aramayı ihmal etmeyin.

Sponsorluk hakkında son birkaç not:

Sponsorluk dosyanızın formatı aradığınız sponsorlukla uyumlu olsun. Diyelim bir film için bir sponsor arıyorsanız, sponsorluk dosyanızın bir video formatında olması hoş olabilir.

Sponsorluk dosyanız sizin yapacağınız işin dolayısıyla potansiyel sponsorunuzun bu iş için yatırım yapacağı işin bir aynası, bunu sakın unutmayın. Ne kadar özenli bir dosya olursa o kadar işinizi ciddiye aldığınızı gösterir. Hem görsel hem içerik anlamında yapacağınız işle uyumlu olmalı, tamamen işinize bakış açınızı yansıtmalı. Yaratıcı, iç açıcı, heyecan uyandıran bir sunum sizi tanımaları ve projenize destek vermeleri için çok kapılar açabilir.

Reklamlar

One comment on “Sponsor Arayışı: Nasıl Sponsor Bulunabilir?

  1. Tolga
    28 Eylül 2016

    Tebrik ederim. Benimde bir sponsorluk calismam var. Sizlerden destek almak isterdim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 20 Nisan 2014 by in Pazarlama and tagged , .
%d blogcu bunu beğendi: