DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Etkili Bir Pazarlama Stratejisi için Dijital Ekibinizde Kimler Olmalı?

Dijital pazarlama departmanları kimlerden oluşmalı?

Dijital Pazarlamada İnsan Kaynağı

Dijital dünyanın dinamiklerine bağlı olarak pazarlama stratejileri de sürekli değişiyor.  Hatta gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz ki daha önce hiç olmadığı kadar değişken. Durum böyle olunca pazarlama departmanları da neyi, nasıl ve kimlerle yapması gerektiği konusunda kararsızlıklar yaşıyor. Aslında tam da bu noktada Pazarlama ve İnsan Kaynakları Departmanlarının birlikte çözüm üretmesinde/strateji geliştirmesinde fayda var ama bu başlı başına bir yazı konusu olabilir.. Şimdi biz konumuzdan fazla uzaklaşmadan dijital tarafta pazarlama ekibinde kimler olmalı sorusu üzerine yoğunlaşalım.

Hızla Değişen İçerik Dünyası

İçerik trendleri hem görsel hem metin anlamında hızla değişiyor. Yaratıcı olmak kaçınılmaz!

Durum böyle olunca başarılı bir pazarlama ekibinin öncelikle bu trendleri hem teknolojik hem de tasarım ve içerik anlamında yakından takip edip, yaratıcı çözümler üretmesi gerekiyor.

İçerik üretmek başlı başına bir iş ve içeriğin geleceğin pazarlama dünyasında önemli bir yere sahip olduğu şimdiden su götürmez…

Peki nitelikli içerik üretebilmek için pazarlama kadronuzda kimlerin olması gerekiyor?

İçerik Stratejisti

İyi bir “İçerik Stratejisti”inden beklenen:

  • Hedeflerinizi, iş yapış şeklinizi doğru anlamış olması,
  • Satış süreçlerinize katkı sağlayabilecek içeriği anlaması,
  • Müşterinin/kullanıcının ihtiyaçlarını/eğilimlerini anlamış VE
  • Tüm bu yukarıda yazanlar (anladıkları) doğrultusunda içerik stratejileri geliştirebilecek olması.

İyi bir “İçerik Stratejisti” dijital gelişmeleri ve trendleri hem teknolojik anlamda takip edebilmeli; hem de bunları şirketin ihtiyaçlarına uygun olarak adapte edebilmeli.

İçerik için üretilecek metinlerin ve görsellerin uygunluğuna karar verebilmeli. Kampanyalar planlayıp yönetebilmeli ve ölçümlere göre analizler yapıp karar verebilmeli ve tabi ki hangi içeriğin hangi dijital kanalda yayınlanacağını belirleyebilmeli.

Aslına bakarsanız tüm bunlar adeta “içeriğin lokomotifi” ni tanımlar nitelikte ki sanırım öyle de olmalı..

SEO Uzmanı

SEO Uzmanı’ndan beklenen web sitesinin trafiğini arttıracak arama motoru analizleri ve incelemeler yapmak, sadece web sitesi için değil, sosyal medya için de aynı analizleri sürdürmek.. SEO için uygun “anahtar kelimeleri” tanımlamak, bu kelimeler doğrultusunda içerik üretilmesini sağlamak…

Etkili bir SEO ile yeni takipçiler edinmek, sizi tanımayan kullanıcılara aramalarda görünmek ve bu sayede trafiğinizi/bilinirliğinizi ve hatta müşterilerinizi arttırmak mümkün.

Web Metin Yazarları

İyi bir metin yazarından beklenen sade/temiz ve bilinçli içerik üretebilmesi, ne söylemek istiyorsa anlaşılır ve açıkça ifade edebilmesi…

Web metin yazarlarının içerik ürettiği mecranın ihtiyaçlarına ve jargonuna uygun metin yazabilmesi gerekiyor. Bu gerçekten önemli bir özellik, hem formal hem samimi olmayı başarabilmek bunu yaparken de vermek istediğiniz mesajı verebilmek önemli bir yetenek. Dile oldukça hakim olmayı gerektiriyor, hem entelektüel hem de gündelik konuşma dili ve hatta gerektiğinde argo kullanımı anlamında. Fazla laubali bir jargon irite edebilir, fazla ciddisi sıkıcı olabilir.

Metin yazarından beklenen web sitesi, forumlar, sosyal medya postları, e-mail’ler vb. aklınıza gelebilecek her türlü dijital mecra için o mecraya uygun olabilecek metni yazmak.

Metin yazarının SEO Uzmanı ile birlikte çalışması özellikle çok önemli. Ondan aldığı veriler doğrutusunda yazdığı içeriğin gerektiğinde eğlendirici, gerektiğinde bilgilendirici, gerektiğinde de öğretici olmasını tüm bunları yaparken de promosyonel bir pazarlama dili kullanmaması gerekiyor. Kolay iş değil !

Tüm birimlerin ortak amacı tabi ki katılımı arttıracak içerik üretmek.

Web Tasarımcılar

Web tasarımcılardan beklenen desktop ve mobil içerikler için uygun tasarımları yapabilmesi. Tüm bunları bir kişi de yapabilir, iş yoğunluğuna/işin içeriğine göre mobil kısmı başka bir kişi tarafında da yürütülülebilir.

Mobil  Tasarımcılar

Mobil tarafın önemi her geçen gün artıyor. O yüzden nitelikli “Mobil Arayüz Tasarımcıları” bulmak geleceğe yatırım yapmak gibi bir şey. Temiz, sade ve kullanışlı arayüzler tasarlamak mobil tasarımcıdan beklenen özellikler… Her türden mobil platforma uygun fonksiyonellikte tasarım yapabilmesi gerekiyor ve responsive tasarıma hakim olması…

Kullanıcı Deneyimi Tasarımcıları (User Experience Designers)

Bu kavram ülkemizde henüz çok yerleşmiş değil. Kullanıcı deneyimleri aslında bize pek çok alanda, özellikle de web tasarımında veri sunan, yol gösteren , şahane deneyimler.

İyi bir Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, kullanıcılarından gelen yorumlar, kullanıcılara yapılan “kullanılabilirlik testleri”, analizler vb. yöntemlerle kullanıcı ihtiyaçlarını ve eğilimlerini çok iyi tanımlayabilmesi gerekiyor. Bu ihtiyaç ve eğilimlere uygun tasarımı yapabilmek için iyi bir grafik tasarım bilgisi ve buna eşlik eden web teknolojileri bilgisi gerekli… Kullanıcı deneyimlerinden elde ettiği analiz ve sonuçlar doğrultusunda etkileşimli, hedef kitlenin ihtiyaçlarına uygun web sitesini tasarlatmak ve bu doğrultuda tanımlar yapmak “User Experience Designer”ın görevi. (Bu konuda Türkiye’de yetkin firmalardan biri de Userspots.com . Konu hakkında daha detaylı bilgi için web sitelerini inceleyebilirsiniz).

Etkili bir dijital pazarlama stratejisi için ekibinizde olması gereken oyuncular şimdilik böyle… Yakın bir gelecekte bu kadroya yeni oyuncular eklenebilir belki ama eksilmeyeceğini öngörebiliriz.

Son olarak küçük bir not/hatırlatma düşmekte fayda var.

Sanırım pazarlama kadrolarında ülkemizde yapılan hatalardan biri yukarıda saydığımız görev tanımlarının birkaçını tek bir kişi üzerine yüklemek. Bu hata sıklıkla “Sosyal Medya Uzmanı” olarak tanımlanan görevde yapılıyor. Sosyal Medya Uzmanı’ndan hem tasarım yapması hem de metin yazması bekleniyor. Belki bir dereceye kadar görsel seçimi yapması beklenebilir ama nitelikli metin yazabilmek ve gerçekten gustosu olan bir gözle görsel seçebilmek/tasarlayabilmek farklı vizyonlar gerektiriyor. Bu noktada yukarıda anlatılan “İçerik Stratejisti” hepimizin aşina olduğu anlamıyla bir “Art Director” gibi davranıp her ikisinin de uygunluğuna karar verecek yetkinlikte olabilir pek tabi ama tasarımı bir kişiye yaptırıp aynı zamanda bu kişiden metin yazmasını beklemek biraz ucuza kaçmak oluyor… Çıkan işin niteliği ve getireceği sonuçlar da bununla doğru orantılı olacaktır tabi, benden hatırlatması…:)

Reklamlar

2 comments on “Etkili Bir Pazarlama Stratejisi için Dijital Ekibinizde Kimler Olmalı?

  1. designmixer
    16 Ağustos 2014

    Daha güzel tarif edilemezdi. Her bir nokta üzerinde seninle hemfikirim Bn. Dijitalpano. Üstelik sosyal medya uzmanı olarak tanımlanan ve Türkiye’ de hizmet veren bir kişi olarak…

  2. Geri bildirim: Tribal Worldwide İstanbul’dan Yaratıcı Çalışmalar | DijitalPaNO

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 14 Ağustos 2014 by in Dijital Pazarlama, Pazarlama, Sosyal Medya and tagged , , , , .
%d blogcu bunu beğendi: