DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Ofiste Mutlu Olmanın Yolları

Bir yaz daha bitmek üzere…

Tatiller (sona bırakılmadıysa) yapıldı, işe adapte olma süreci atlatılmaya çalışıyor. Yazın yavaşlığından ertelenen/bekletilen işler yeniden hızlanacak. Trafik/okul vb. dış etkenlerin de başlaması ile hayat biraz daha zorlaşacak. E durum böyle iken  “Ofiste geçirdiğimiz vakti daha verimli/mutlu kılmak için neler yapılabilir?” konulu bir yazı/yazmanın okumanın tam zamanı o zaman :).

Buyurunuz ofiste mutlu olmak için yapılabilecekler konusunda uzmanlar neler söylemiş, hep birlikte okuyalım..

Ofis Hayatı

Ofisler çalışanlar için vakitlerinin önemli bir bölümünü harcadıkları alanlar. Teknoloji/iletişim bu kadar gelişmesine rağmen henüz bağımsız çalışma alanları yaratma konusunda da fazla yol alabilmiş değiliz. O zaman en verimli yöntem çalıştığımız alanlarda optimum konforu sağlamak oluyor.

Daha rahat bir çalışma hayatı için neler yapılabilir?

Ofiste Kendinize Ait Bir Alan Yaratın

Zihniniz yapmanız gereken onca işle meşgulken en başta ne yapacağınızı planlayabilmeniz için iyi bir konsantrasyon gerekiyor. İyi bir konstantrasyon için de kendinize özel bir alan yaratmanız işe yarıyor. Masanızı varsa odanızı şirketin izin verdiği ölçüde kişiselleştirin. Yaratıcılık size kalmış. Kendi alanınız hem aidiyet duygunuzu, hem konsantrasyonunuzu arttıracaktır.

ofiste rahat bir ortam yaratmak için neler yapılabilir?

Masanızı renklendirin.

Kişisel Problemlerinizi Dışarda Tutmaya Çalışın

Herkesin hayatında problemler var, olacak da. Mümkün olduğu kadar kişisel problemleri dışarıda tutmak ofiste geçirdiğiniz zamanın kalitesini arttırıyor. Daha verimli ve mutlu bir çalışma hayatı özel hayatınızdaki problemleri ofis dışında çözebilmeniz için de iyi bir motivasyon sağlayabilir üstelik.

Sağlıklı Beslenin, Bol Su İçin

Doğru ve dengeli beslenme hayatın tüm alanlarında olduğu gibi ofiste de olumlu sonuçlar doğuruyor. Ofisler kapalı mekanlar. Eğer işinizin büyük bölümü ofis içinde ise bir de hareketsizlik sorununuz var demektir.  Doğadan uzak, hareketsiz geçirdiğiniz bir mekanda bir de üzerine sağlıksız yiyecekler yerseniz devamını siz düşünün… Kilolar, stress vb. pek çok şeyle başa çıkmak zorunda kalabilirsiniz.

Ofiste nasıl beslenebileceğimiz başlı başına bir yazı konusu ama en azından cips, kola, çikolata vb. abur cuburdan uzak durmak, daha sebze, meyve ve protein ağırlıklı beslenmek vb. hepimizin bildiği yöntemler rahatlatıcı olacaktır. Su içmeyi ihmal etmemek, çay-kahveyi şekersiz içmek vb. önlemler kısa sürede olumlu sonuçlar verecektir.

Size Destek Olabilecek Bir Ekip Oluşturun

Ofiste bir konuda zorlandığınızda veya yeni bir şey öğrenmeniz gerektiğinde size destek olabilecek meslektaşlarınızdan oluşan bir gruba katılın veya bir grup oluşturun. Meslektaşlarınız ofis içinden olabileceği gibi ofis dışından da olabilir. Linkendin vb sosyal mecraları kullanabilirsiniz.

Organize Olun

Yapacağınız işleri planlayın, takviminize uymaya gayret edin. Planlamak yapmanın yarısı… İşler birikip bunaltıcı bir hal alıyorsa, stres de peşinden gelecektir. Bu kısır döngüye girmemek için planlı hareket etmek hem sizi rahatlatır, hem veriminizi arttırır.

İş Arkadaşlarınızı Değiştirmeye Çalışmayın

Sadece ofiste değil, hayatın her alanında geçerli olan bir şey aslında. Bu konuda uygulanabilecek en iyi motto: “Kimseyi değiştiremezsiniz, ancak onların davranışlarına verdiğiniz tepkileri değiştirebilirsiniz.” Başkalarının davranışlarının sizi etkilemesine izin vermeyin. Ortada bir iletişim problemi varsa problemin ne olduğunu belirleyin ve ilgili kişi ile konuşarak uzlaşma yoluna gidin. Konuşmak iyi bir iletişimin başlangıcıdır. Özellikle bu tip durumlarda konuşarak iletişim kurmayı deneyin.

Hareket Edin

Ofis içinde dolaşın, hareket edin. Kendize küçük egzersiz dakikaları yaratabiliyorsanız yaratın. Özellikle sürekli masa/bilgisayar başında çalışanlar bel ve boyun egzersizleri yapabilirler. Başta zor gibi görünebilir ama bir kez alışırsanız ne kadar rahatlatıcı olduğunu farkedebilirsiniz. Özellikle ofis egzersizleri için geliştirilmiş küçük/hatırlatıcı programlar aplikasyonlar var, onlardan faydalanabilirsiniz. Gene hareket olması açısından ofis içinde ufak işleri kendiniz yapmaya çalışın. Bazen mail göndermek yerine iletişim kurmanız gereken kişinin odasına/masasına gidin. Kısacası hareket edin!

ofiste hamakta uyumak

Sıradışı Ofisler 🙂

Pozitif Olana Odaklanın

Herşeyin dört dörtlük olması mümkün değil tabi. Karamsar olmayın. Olumlu olana odaklanın. Ofis içinde sizi mutlu eden şeyleri düşünün, işinizde iyi giden şeyleri gözden geçirin. Zihninizi olumlu olana odaklamak çözülmesi gerekenler için de motivasyon sağlayacaktır.

Nefes Alın

Kendinize ufak nefes alma anları yaratın. Müzik dinleyin, dışarıda kısa bir yürüyüş yapın. Gözlerinizi dinlendirin… Derin nefes almak stresli anlarınızı da rahatlatacaktır. Temiz/açık bir havada mümkünse bir 5-10 dakika vakit geçirmeye çalışın, derin nefes alın.

Kendinizi Ödüllendirin 

Ofiste verimli olduğunuz bir gün kendinizi şımartın. Arkadaşlarınızla buluşun, sinemaya gidin, manikür yaptırın, çok istediğiniz bir şeyi alın.

Hayat ve tabi ki ofis hayatı da her zaman istediğimiz gibi veya kusursuz değil. Her zaman zorluklar olacaktır. Mücadele etmek, kendi kendinin koçu olmak bu uzun maratonda işe yarayacak şeyler… Verimli ve pozitif bir çalışma hayatı ile mutluluğumuz yakın çevremize de yansıyacaktır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 3 Eylül 2014 by in Bilinçli İşletme, Ofis Hayatı and tagged , , , .
%d blogcu bunu beğendi: