DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Contemporary Istanbul 2014

“Sanat özgürlüğün kızıdır.” demiş Alman filozof/şair Freidrich Schiller. Alabildiğine özgürleştiren, kaybettiren/bulduran, sanat. Yaratıcılığın kendini ifade biçimlerinden en etkileyicisi…

Young Sam Kim - Emmanuel Fremin Gallery New York / Contemporary İstanbul

Contemporary Istanbul 2014 – Young Sam Kim /Emmanuel Fremin Gallery, New York

Sanat pek çok şeyden beslendiği gibi kendisi de pek çok şeyi besliyor. Tüm yaratıcılık gerektiren alanlar gibi, pazarlama iletişimi başlığında yer alan reklam, PR gibi yaratacılık gerektiren başlıklar da sanatla ilişkili.

Uevket Arık - Silo / Armaggan Art & Design Gallery İstanbul

Contemporary İstanbul 2014 – Uevket Arık / Armaggan Art & Design Gallery, İstanbul

Contemporary Istanbul,  bu yıl 9uncusu gerçekleştirilen Türkiye’nin uluslar arası alanda da en önemli çağdaş sanat fuarı. Her geçen yıl bir öncekine göre büyümesi ve  yabancı galeri sayısındaki artış, Contemporary İstanbul’u bölge için dikkat çeken bir sanat etkinliği haline getirmiş.

Melisa Mızraklı - Emmanuel Fremin Gallery, New York

Contemporary Istanbul 2014 – Melisa Mızraklı / Emmanuel Fremin Gallery , New York

Fuar bu yıl Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde 3 kata yayılmış geniş bir alanda gerçekleşti. Almanya, İtalya, İspanya, Macaristan, Fransa, Güney Kore, Japonya, Rusya, ABD ve diğer ülkelerden 50’nin üzerinde yabancı galeri vardı. Fuarın yeni ufuklar bölümünde Çin’den galerilere yer verildi. Dijital sanatların bulunduğu bölümde video, ses ve ışık enstalasyonları, robotik tasarımlar vb. sıradışı çalışmalar yer aldı.

Pazarlama Sanat İlişkisi

Sanatın pazarlamayla özellikle de reklamla ilişkisi hepimizin tahmin edebileceği gibi en çarpıcı şekliyle Andy Warhol döneminde karşımıza çıkıyor. Hatta Andy Warhol için sanatın reklamla ilişkisini geri dönülemez biçimde değiştirdi/başlattı dersek yanlış bir şey söylemiş olmayız, meşhur Campbell Çorba Konserveleri gözlerimizi kapasak hatırlayacağımız kadar hafızamızda.

Pazarlama da tıpkı sanat gibi bir mesajı iletmeyi ve mesajı alan kişinin bunun üzerine düşünmesini sağlamayı hedefliyor. Bu duyguyu/ruhu verebilmek her ikisi için de çok önemli.

Hebru Brandley - Negro Mythes Series 2014 - Contemporary İstanbul

Contemporary İstanbul 2014 – Hebru Brantley /Gallery Frank Pages, Geneva & Baden-Baden

Pazarlama multidisipliner bir alan ve görsellik/estetik, verilen mesaj, mesajın veriliş biçimi vb. başlıklarla çokça ilgili. Bu anlamda Contemporary İstanbul pazarlama profesyonelleri, hatta tüm profesyoneller için ufuk açıcı, ilham verici bir etkinlik. Özellikle eserler ve sanatçılar hakkında ayrıntı bilgi almanızı öneririm.

Contemporary Istanbul 2015 yılında 12-15 Kasım tarihleri arasında, tarihleri not edebilirsiniz.

Jean François Rauzier - Istanbul Vedute

Contemporary Istanbul 2014 – Jean François Rauzier / Villa Del Arte Galleries, Barcelona

Reklamlar

2 comments on “Contemporary Istanbul 2014

  1. designmixer
    26 Kasım 2014

    Pazarlama ve sanat ilişikisi yazında belirttiğin gibi gerçekten çok önemli. Yaratıcılık her işin ruhunda ve temelinde var. Konuyu bu açıdan dile getirmen çok hoş olmuş Şeydacım…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 23 Kasım 2014 by in Etkinlikler, Sanat, Yaşam and tagged , , , .
%d blogcu bunu beğendi: