DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Ödüle Doymayan Ajans TBWA/ISTANBUL’dan Birkaç Basın Reklamı

Her ne kadar dijital reklamlar açısından tam anlamıyla “popüler” bir çağda yaşasak da basın reklamları hedef kitleye mesajınızı doğrudan iletmek açısından üst sıralardaki yerini koruyor.  Reklamlara duyulan güven konusunda söylenmiş çok söz, yapılmış çok araştırma var (haliyle) yıllardır, hâlâ da net bir söz söylemek/net bir rakam vermek pek mümkün görünmüyor tabi ama madem bu yazının konusu basın reklamları; bir tüketici gözüyle şöyle bir öndeğerlendirme yapalım dilerseniz.

Dilediğimiz zaman, okumayı tercih ettiğimiz gazetede/dergide karşımıza çıktıkları için pek çoklarımız açısından daha cazip olduğunu söyleyebiliriz sanırım. Birden bire açılmazlar, açıldıktan sonra kapatılmasına kadar geçen sürede bünyeyi zorlamazlar 🙂 . Cool, zamanlı/planlı, hele bir de etkililerse cezbedici halleriyle dururlar öylece. İlgi çekici bir görsel ve metinle akılda kalanları/harekete geçirenleri de çok olmuştur.

Bu yazı ile başlayacak dizi ile sizlere Türkiye’nin en etkili reklam ajanslarının basın ilanlarından örnekler sunacağız. Dizide yer alacak ajanslar MediaCat’in her yılın başında yayınladığı Cat Report’a göre Türkiye’nin yurt içinde ve yurt dışında en çok ödül almış reklam ajansları. Ajansların 2014 yılında ödül almış çalışmalarını geçtiğimiz günlerde medyadan takip ettik. Bu yazı dizisinde ödül alan ilanlardan farklı olarak ajansların 2014 yılında yarışmalara gönderdikleri ve ödülle dönmemiş çalışmalarına yer vereceğiz.

Ödül almak gurur verici tabi ama ödüllü olmadığı için bu güzel çalışmaları da göz ardı edemeyiz… Buyurunuz yazı dizimizin açılışını Türkiye’nin 2014 yılında en çok ödül alan ajansı TBWA/İSTANBUL’un çalışmaları ile başlatalım… (görselleri daha büyük boyutta görmek için üzerlerine tıklayabilirsiniz)

TBWA/İSTANBUL 2014 Basın İlanlarından Bir Seçki

TBWA/İSTANBUL en başından beri ilgi çekici reklamlar yapmayı başarabilen bir ajans. Geçtiğimiz yıl ve bir önceki yıl da pek çok mecrada yaptığı çarpıcı/zihin açıcı çalışmaları ile adından çok söz ettirdi.

Aşağıda TBWA/ISTANBUL’un 2014 yılında yarışmalara gönderdiği, ödülle dönmemiş olsa da gayet ilgi çekici basın reklamlarından bir seçki bulabilirsiniz. Çalışmalar IKEA, Nissan, Seyahatname.com ve Wings markaları için.

Uzun Süre Kullanacağınız Ürünler IKEA’dan

IKEA’nın sade/modern aksesuarları içinde epeyce çürümüş/bayatlamış çiçekleri, ekmekleri, meyveleri görüyoruz. Zarif/hassas malzemeli IKEA aksesuarları bu çürümeden etkilenmemiş, dayanıklı yapılarını koruyorlar.

Künye

İlkay Gürpınar – Chief Creative Officer

Volkan Karakaşoğlu – Executive Creative Director

Ozan Can Bozkurt – Kreatif Grup Yöneticisi

Tolga Ülkümen – Sanat Yönetmeni

Cihan Akköse – Reklam Yazarı

TBWA/ISTANBUL ödül almamış basın ilanları

Uzun süre kullanabileceğiniz IKEA aksesuarları…. (Ajans: TBWA/ISTANBUL)

Vites Değiştirmenizi Hatırlatan Nissan

Nissan’ın inovatif çözümler sunan teknolojilerine esprili bir vurgu yapılmış. Vites değiştirmeniz gereken “O An!” ile  “ilişkimiz nereye gidiyor?” sorusu neredeyse kardeş gibiler değil mi? 🙂 .

Reklam genel olarak oldukça başarılı ama yaratıcı metin ekstra bir alkışı hak ediyor.

Künye:

İlkay Gürpınar – Chief Creative Officer

Zeynep Karakaşoğlu – Kreatif Direktör

Mustafa Gülsen – Sanat Yönetmeni

Önder Bayraktar – Reklam Yazarı

Nissan reklamı - Vites değiştirmeyi hatırlatan teknoloji

NISSAN A3 – İlişki sorgulatan teknoloji 🙂

Alışveriş Yaptıkça Uçuran Kart Wings

Wings reklamları bizi dünyanın farklı noktalarına götürüyor. Görsellerde Rio de Janerio’daki “Kurtarıcı İsa”, New York’daki “Özgürlük” ve Rusya’daki “Mother of Russia” heykelleri kullanılmış. Mercek altına alınan bölümlerde alışveriş yapılan ürünlere vurgu yapılmış.

Künye:

İlkay Gürpınar – Chief Creative Officer

Volkan Karakaşoğlu – Executive Creative Director

Güney Soykan – Kreatif Grup Yöneticisi

Yıldırım Çakmakçıoğlu – Sanat Yönetmeni

Alpan Esen – Reklam Yazarı

TBWA İstanbul Wings reklamı

Alışveriş Yaptıkça Uçuran Kart Wings

Erken Rezerasyona İndirim; Seyahatname.com

Erkenden gidelmiş bir tatil görseli… Erken rezervasyona vurgu yapılmış. Şık/lüks bir otel görseli kullanılması, %50 indirimi vurgulaması açısından kampanyanın amacı ile örtüşmüş.

Künye:

İlkay Gürpınar – Chief Creative Officer

Emre Kaplan – Executive Creative Director

Esma Erdoğan – Sanat Yönetmeni

Emir Yüksel – Reklam Yazarı

tbwa istanbul erken rezervasyon reklamı

Sehayatname.com’dan Erken Rezervasyon (Ajans: TBWA/ISTANBUL)

Diğer ajansların çalışmalarında görüşmek üzere…

Reklamlar

One comment on “Ödüle Doymayan Ajans TBWA/ISTANBUL’dan Birkaç Basın Reklamı

  1. Geri bildirim: Tribal Worldwide İstanbul’dan Yaratıcı Çalışmalar | DijitalPaNO

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 13 Mayıs 2015 by in Grafik, Reklam, Tasarım and tagged , .
%d blogcu bunu beğendi: