DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sosyal Medya Yöneticileri Ne Yapmamalı?

Markalar sosyal medya yönetimine oldukça fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki takipçiler takip ettikleri sosyal medya hesaplarında nelerden hoşlanmıyor? Hangi davranışlar onları rahatsız ediyor? Sizler için derledik.

İşte sosyal medya yöneticilerinin yapmaması gerekenler…

1- Aşırı arkadaşça bir dil kullanımı veya fazla ciddi olmak.

2- @mention’lara cevap vermemek.

Sosyal medya yöneticileri nelerden kaçınmalı?

Sürekli reklam yapan bir dille konuşmak sosyal medyada en sık yapılan hatalardan biri.

3- Teknolojiye fazla güvenip, otomatik veya aşırı monoton paylaşımlar yapmak.

4- Müşteri destek hesaplarının müşteri şikayetlerindeki sorunu yanlış anlaması veya cevaplarken soruyu soran kişinin adını yanlış yazması.

5- Sosyal medyanın bir topluluk olduğunu unutup, takipçileri ile etkileşime geçmemeleri veya takipçilerini dinlememeleri, sorulara cevap vermemeleri.

6- Sosyal medya yöneticilerinin kendilerinden fazla emin, fazlasıyla uzman tavırları.

7- Takipçilere ve temsil ettiyi markaya karşı kayıtsız, ruhsuz, duygusuz davranışlar.

8- Sabah 9 akşam  6 tarzı bir mesai saati yaklaşımı.

9- Kurallara fazlasıyla uyan, sıkıcı, tekdüze hesaplar. Kitap gibi cümleler.

Markalar sosyal medyayı nasıl kullanabilir?

Etkili sosyal medya kullanımı.

10- Gramer yanlışları.

11- Gerektiği kadar hızlı olamamak. Özellikle bir soru sorulduğunda cevabın çok geç verilmesi.

12- Firmanın, markanın yaptığı iş hakkında yeterince bilgiye sahip olmamak. “Bunu teknik destek departmanımıza soralım” gibi cevaplar.

13- Tepkisel, sabırsız, negatif cevaplar.

14- Takipçilerini tanımamak veya tanımaya çalışmaktan uzak olmak.

15- Gün içinde rahatsız edecek kadar çok paylaşım yapmak.

16- Negatif yorumları silmek. (Negatif yoruma karşıdakini anlayan pozitif bir cevap bekleniyor).

17- Sadece temsil ettiği markadan bahseden paylaşımlar yapmak.

18- Sahte takipçiler ile birden bire artan takipçi sayıları.

19- Kötü görseller kullanmak.

20- Yeterince açıklayıcı olmayan anlatımlar. Özellikle kampanya, promosyon benzeri dönemlerde.

21- Özgün olmayan paylaşımlar. Rakipleri veya benzeri hesapları taklit etmek.

22- Politik içerikli paylaşımlar.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 22 Haziran 2015 by in Dijital Pazarlama, Sosyal Medya and tagged , , .
%d blogcu bunu beğendi: