DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Girişimciler için Rehber Sorular

Günümüzde girişimcilik artık pek çok kişinin en az bir kez deneyimlemek istediği bir alan haline geldi. Giderek artan bir ivme ile girişimci adayları artıyor. Girişimciler için bu alanda söz sahibi kişiler neler öneriyor? Neye odaklanmak vakit kazandırıyor? Başlangıçta sorulması gereken sorular neler? Sizler için derledik.

 

Girişimcilere tavsiyeler. Hangi sorular sormalısınız?

Girişimcilik adrenalini yüksek bir deneyim.

 

Müşterinin Hangi Sorunu için Çözüm Üretiyorsunuz?

İşinizi ne kadar sevgiyle veya tutkuyla yaptığınız önemli değil. Eğer sunduğunuz hizmet/ürün karşı tarafta bir ihtiyaca cevap vermiyorsa girişimcilik deneyiminiz maalesef uzun olamıyor.

Çözümünüz Ne ve Gerçekten Ne Kadar Değerli?

Diyelim bir üst soruya bir yanıt buldunuz; yani müşterinizin bir sorununu çözüyorsunuz. İş bu kadarla kalmıyor. Çözümünüzün ne kadar nitelikli olduğu da önemli. Eğer ürününüz/hizmetinizin rakiplerinizle aynı oranda bir çözüm sunuyorsa, bu ürün/hizmet değerli/nitelikli bir ürün olarak adlandırılamıyor maalesef. Bu durumda ürününüz/hizmetiniz sektörde fiyat belirleyici olma özelliği kazanamıyor. Belirlenmiş bir fiyat üzerinden ortalama bir değer ile ürününüzü sunabiliyorsunuz ama bu da uzun süreli olarak pazarda kalabilmeniz için yeterli olmuyor.

Müşterilerinizi Nasıl Bulacaksınız ve Koruyacaksınız?

İlk iki maddeyi yerine getirdikten sonra da yapmanız gerekenler devam ediyor. Bir sorunu çözdünüz ve bu oldukça katma değer yaratan bir şey oldu diyelim. Bir sonraki adımda bu ürünü/hizmeti alıcısını bulup sunmak geliyor. Müşterilerinizi nereden bulacaksınız? Bu konuda iyi bir stratejiniz olmazsa yarı yolda kalabilirsiniz. Müşterileri bulduktan sonra da korumanız gerekiyor. Rakiplerinizin neler yaptığı, sizin ne şekilde fark yaratabileceğiniz vb konular takip etmeniz gerekenler.

Pazar Payınızı Nasıl Arttırırsınız?

Bir sonraki adım büyüme. Pazarda belli oranda bir bilinirlik elde etmeniz gerekiyor. Bu adımdan sonra pazar payınızı arttırmaya odaklanmalısınız. Yeni pazarlar yaratabilirsiniz, var olan pazarın genişlemesi için çalışabilirsiniz veya var olan içindeki payınızı arttırabilirsiniz. Bu adımda sermaye ve inovasyon önemli. Sermayeyi arttırıcı çalışmalara odaklanabilir, daha yenilikçi neler yapılabilir üzerine kendinizi sorgulayabilirsiniz.

Girişiminize Ne Şekilde Sermaye Bulacaksınız

Bir girişim başında sonuna kadar sermaye gerektiriyor. Başlangıçta bu sermaye çok mikro düzeyde olsa bile, işler ilerledikçe nakit akışının artması ve sermayenin çoğalması gerekiyor. Bir işletmenin varlığı sermaye akışına bağlı. Küçük ve genç girişimlerin yollarına devam edememesindeki en önemli nedenlerden biri sermaye yaratamamaları. Nakit akışı üzerine uzun uzun düşünüp, akışı sürekli kılacak çözümler bulmak gerekiyor.

Girişimcilik uzun soluklu bir yol ve bu yolda yol alabilmeniz için baştan donanımlı olmanız, olası riskleri göze almanız ve çözüm üretmeniz gerekiyor. Bu sorulara bulduğunuz çözümleri sürekli sorgulamak, değişen şartlara uygun yeni çözümler bulmak yol boyunca yapılması gerekenlerden.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 5 Şubat 2016 by in Girişimci Adaylarına and tagged , , , , .
%d blogcu bunu beğendi: