“Agile Marketing” pazarlama için yeni bir kavram… “Agile” kelimesi Türkçe’ye çevik olarak çevriliyor, bu durumda kavramın Türkçe karşılığı “Çevik Pazarlama” oluyor… Biraz tuhaf/komik bulduğumu itiraf etmeliyim Türkçe karşılığını… İlk kez yüksek sesle söylediğimde bana efsane Halil Pazarlama’yı hatırlattığını belirtmeden geçemeyeceğim :). Dilerim o kadar tanınır/bilinir/kullanılır..:)
Agile Marketing kavramı yazılımcıların yakından bildiği “Agile Development” (Çevik Yazılım Geliştirme) sürecinden ilham alarak pazarlamaya uygulanmış bir kavram. Burada altı çizilecek kelime anlaşıldığı üzere çeviklik.
Agile Marketing pazarlama için farklı/yeni bir yaklaşım.
Aşağıdaki değerleri esas alıyor..
Yukarıdaki değerlerden de anlaşılacağı gibi “Çevik Pazarlama”nın amacı pazarlama fonksiyonunun değişmesi/iyileşmesi için hız, öngörü, şeffaflık ve adaptasyonun geliştirilmesi…
Çevik pazarlamacıların desteklediği bazı prensipler/ifadeler var. Bu ifadeler de size “Çevik Pazarlama”nın nasıl bir yaklaşım olduğu konusunda fikir verebilir..
Çevik pazarlamacılar, yukarıdaki prensipler çerçevesinde organizasyonun hedefleri ve satışçılar arasında uyumu yakalayarak; içte ve dışta, hızlı ve geri dönüşü arttıracak bir iletişim stratejisi belirliyorlar. Bu doğrultuda oluşturulmuş pazarlama proseslerini izliyorlar.
Çevik pazarlama süreçleri ilham aldığı agile development (çevik yazılım geliştirme) süreçlerine benziyor.
Süreçler 4 başlıktan oluşuyor:
Bu süreçlerin her biri yazıldığı sıra ile bir döngü gibi birbirlerine bağlılar.
Çevik Pazarlama Süreçleri; sürekli tekrarlanan, kısa dönemli pazarlama denemelerine izin veren, sık geri bildirim alan ve pazardaki değişimlere anında tepki verebilen süreçler.
Tüm bu yukarıda yazılanlardan anlaşılacağı üzere, çok dinamik, hızlı, heyecanlı bir pazarlama yaklaşımı bizi bekliyor…
Çevik Pazarlama ile ilgili yazılarımıza DijtialPaNO’da devam edeceğiz…
—–
Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Water_Sports_g221-Rafting_In_The_River_p100069.html
Geri bildirim: Sosyal Medyada Tüketici Eğilimleri | DijitalPaNO
Agile Marketing Türkiye’de henüz pazarlamacılar tarafından keşfedilmemiş bir yaklaşım. Konuyla ilgili Türkçe kaynak bulunamıyor ve bu makale gördüğüm ilk bilgilendirici Türkçe kaynak. Teşekkürler. Devamını bekliyoruz.
Geri bildirim: Agile (Çevik) Pazarlama Süreçleri ve Çalışma Yöntemi | DijitalPaNO
Geri bildirim: Agile (Çevik) Pazarlamada İçerik Stratejistinin Görevi | DijitalPaNO