DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Küçük İşletme Sahiplerinin Yaptığı 5 Önemli Hata

Küçük İşletmelerin Yaptığı 5 Hata

Kücük İşletmelerin Hataları

Girişimci olmak pek çok sıradışı özelliği de beraberinde getiriyor: Azim/çalışkanlık, öncülük/liderlik, bitmeyen bir enerji, pes etmemek… Tüm bunlar başarı yolunda girişimcilerin en önemli özellikleri. Fakat madalyonun bir de öteki yüzü var; tüm bu iyi özelliklerinden farklı olarak, bazı girişimcilerin belli bir noktadan sonra ilerleyememelerine neden olan hatalı davranışları da var.

Girişcilerin/işletme sahiplerinin ilerlemelerine engel olan 5 önemli hata aşağıdaki gibi özetlenmiş… Buyrunuz yapılması ve yapılmaması gerekenler:

1- Bir Basamak Daha Yükseğe Sıçramaktan Korkmak

Bazı girişimciler güvende olmayı tercih ediyor, sığ bir suda yüzmek gibi… Bu güven alanının dışına çıkmak onlar için korkutucu geliyor, ama bu korku kırılmadığı sürece ileri gitmek belki de gerçek anlamı ile bir girişimi başlatmak mümkün görünmüyor. Açık sulardan korkmayın!

2- Yanlış Kişilerle Çalışmak

Büyük ve büyümeye açık şirketlerin en önemli özelliği bir “solo” hikayeye sahip olmamaları. Büyümek, belli bir ölçeğe gelebilmek kollektif bir çalışma gerektiriyor. Vizyoner liderler, yola tek başına çıksalar bile bir süre sonra ortaklar/iyi yöneticiler yaratarak işletmelerin büyümelerini sağlayabiliyor. Fakat burada önemli nokta, şirketinizin her kademesindeki çalışanların “doğru” kişiler olması. Uygun iş için uygun adayı bulmak ve yeni katılan çalışanlarla hizmet/ürün kalitesini korumak, işletmenizi daha ilerilere taşımak ana hedef olmalı…

3- Kontrolü Bırakmak İstememek

“Patronlar” genellikle 2 önemli konuda kontrolü elden bırakmak istemiyorlar: Sermaye ile ilgili konular ve operasyonel süreçler. Kendi yaptıkları işe o derece inanıyorlar ki, bir başkasına devretmeyi çoğu zaman düşünemiyorlar bile…

İyi bir “girişimci” olabilmek için işleri kendinden daha iyi yapabilecek kişilere devretmek gerekiyor. Sürekli her şeyi kontrol etmeye çalışmak zaman kaybı yaratacağı gibi, diğer çalışanlar için de güvensizlik oluşturuyor. Her şeyi bilen bir “patron” korku, işleri delege eden bir “lider” güven aşılıyor…

4- Kanaatkar Olmak

Bazı işletmeler belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra bununla yetinerek daha ileriye gitmek istemiyor. Biraz da burayı daha güvenli bulduğu için bulunduğu yerde kalmayı tercih ediyor; ama dikkat: durgunluk ve gerileme aynı yerde kalmakla/ileri gitmemekle başlıyor. Her zaman yenilikçi/yaratıcı olmak gelişim için gereken en önemli unsurlardan biri…

5- Yeni Fırsatları Görememek

İyi bir girişimci pek çok kişinin görüp pek üzerinde durmadığı/gözden kaçırdığı şeyleri yapan kişi olarak tanımlanıyor. Gittikçe zorlaşan rekabet şartlarında “farklı” bakış açıları gelişim için önemli etken…

İşletmelerin gelişmesi için yapmaları/yapmamaları gereken daha pek çok şey var tabi.. En önemli kriter değişime/gelişime açık ve istekli olmak; kendini yukarıdaki hatalardan başlayarak gözden geçirmek. Hata kabul etmek zor belki ama “gerçekten” hatayı kabul etmedikten sonra değişim pek de mümkün görünmüyor.

—-

Fotoğraf: http://www.freedigitalphotos.net/images/Toys_and_Games_g80-The_Leader_p27977.html

4 comments on “Küçük İşletme Sahiplerinin Yaptığı 5 Önemli Hata

  1. Adem Altan
    12 Şubat 2013

    Buraya hurafelere inanmak seçeneğini de eklemek lazım sanırım. Zappos’un satılışını, Google’ın kuruluş hikayelerini duyduktan sonra bunları örnek alıp, ufacık bir dükkanda reklam bütçesi bile olmadan keşfedilmeyi bekleyen, sonunda da batan pek çok firma mevcut ne yazık ki.

  2. dijitalpano
    12 Şubat 2013

    Haklısınız Adem Bey, daha pek çok madde eklenebilir, hurafeler de onlardan biri..
    Bir parça bu markaların en büyük olma yolunda yarattığı/kullandığı “efsane” dilinin de etkisi oluyor sanırım bu inanışlarda..

  3. designmixer
    12 Şubat 2013

    tamamı ile hepsine katılıyorum birşey daha eklemek istiyorum doğru zamanda doğru çıkışı yapmak ve hızı ayarlamak çooook önemli… İleriyi görmek ne kadar güzel olsa da fazla erken harekete geçmek (piyasa hazır değilken) veya çok hızlı koşmak, parlak bir fikri geç kalmışlık ile aynı seviye ye düşürebilir. Hassas ayar çok önemli. Bazıları der ya “ben bunu çok önceden denedim olmadı, ama bak bir başkası yaptı şimdi ne durumda?” keşfedilemedim sendromu sanırım buradan kaynaklanıyor…

  4. dijitalpano
    12 Şubat 2013

    Çok doğru Tijencim, katılıyorum zamanlama ile ilgili tespitlerine…

Yorum bırakın