DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Sağlık Sektöründe Markalaşmak Size Ne Kazandırır?

Sağlık Sektöründe Marka Olmanın Faydaları

Sağlık Sektöründe Marka Olmanın Faydaları

Marka olmak kolay bir süreç değil… A’dan Z’ye sunulan hizmetin her aşamasında nitelikli olmayı gerektiriyor ve buna ek olarak ayırt edici bir özellik. Sağlık sektörü için de durum böyle.

Peki neden markalaşmak gerekiyor? Marka olmanın avantajları neler?

Sağlık Sektöründe Marka Olmanın Avantajları

Sağlık hassas bir konu. Bir yandan sürekli bir iletişim gerektiriyor, diğer bir yandan da bilinç… Özel hastaneler, klinikler, devlet hastaneleri vb. pek çok sağlık hizmeti veren kuruluş var. Bunların içinde pek azı diğerleri arasında farklılaşabiliyor, güven kazanabiliyor ve bunu uzun yıllar sürdürebiliyor; kısacası marka olabiliyor.

Peki marka olmanın bu kuruluşlara sağladığı faydalar neler? İnsanlar neden marka hizmetler/ürünler satın alıyor? Buyurunuz nedenler:

1- İnsanlar marka satın alırken aldıkları riski en aza indirdiklerini düşünüyor (gerçekten böyle de oluyor). Bildikleri, güvendikleri hizmet/ürün her zaman diğerlerinden daha az riskli… Bu tüm markalar için geçerli tabi ama özellikle konu sağlık olunca çok daha fazla ön plana çıkıyor…

2- İnsanlar “statü” için marka satın alıyor.

3- İnsanlar “sevdikleri” bir markaya diğerlerinden daha fazla ve “tutkulu” bağlanıyor.

4- İşletmeler markalaşarak itibarlarını arttırabiliyor ve daha hızlı yaygınlaştırabiliyor.

5- İşletmeler markalaşarak farkındalık yaratmak istedikleri alana dikkat çekebiliyor.

6- Markalaşmak işletmelere rekabette avantaj sağlıyor.

7- ve sonuç olarak: Markalaşmak her sektörde olduğu gibi sağlık sektöründeki bir işletmeyi diğerlerinden daha “değerli” kılıyor.

Tüm bu yukarıda yazan maddeleri okuduktan sonra kendilerini bu tanıma uygun/yakın gören işletmeler ve/ya doktorlar olabilir. “Farklılıkları” nın farkında olan… ve tabi ki pek çok işletmeyi diğerlerinden farklı kılan en az 1 özellikleri de vardır; ama maalesef ki iş burada bitmiyor. Marka olmak oldukça uzun ve süreklilik gerektiren bir şey; siz farklılığınızı korumadığınız; bu farklılığı hedef kitlenizle düzenli paylaşmadığınız sürece hiçbir önemi kalmıyor.

Peki tüm bu çabaya gerçekten değer mi? Marka olmak size “gerçekten” ne kazandıracak? Dilerseniz yukarıdaki maddeleri biraz daha detaylandıralım.

Neden Marka Olmalısınız?

Marka olmanın size pek çok “somut” getirisi olacaktır. İnsanlar sıradan bir ürünle kıyaslandığında bir markaya memnuniyetle daha yüksek bir ücret ödeyebilirler. Tabi burada bir küçük parantez açıp, bu “yüksek ücretin” kabul edilebilir ve insani/vicdani sınırlarda olması gerektiğinin altını çizmek lazım, özellikle de konumuz sağlık olduğu için. Bu durumu kendinizde test edin, herhangi bir alışverişinizde özellikle marka olanı tercih ediyorsanız, bilinçli veya bilinçsiz hiç farketmez, pek çok tercihinizde diğerlerine kıyasla daha yüksek bir ücret ödüyorsunuzdur.

Şimdi dilerseniz maddelere geri dönüp, detaylara bakalım:

1- İnsanlar marka satın alırken aldıkları riski en aza indirdiklerini düşünürler:

İnsanlar harcadıkları paranın bir bölümünün reklama gittiğini bilmelerine rağmen risk alıp kalitesinden emin olmadıkları bir ürünü/hizmeti kullanmak istemezler. Hele de konu sağlık olunca.

2- İnsanlar “statü” için marka satın alırlar:

İnsanlar bazen bir şeyi neredeyse “sadece” fiyatı yüksek olduğu için satın alır. Örnekse Rolex veya Rolls-Royce gibi. Sağlık sektöründe fazla olmamakla birlikte bu maddenin görüldüğü durumlara bir önek “yıldızların diş hekimine gitmek” olabilir, amaç “Starlar gibi parlayan dişler” ve prestijli bir hekim adı.

3- İnsanlar sevdikleri/güvendikleri bir markaya diğerlerinden daha fazla ve tutkuyla bağlanırlar:

Büyük markalar neredeyse en üst düzeyde sadakat oranlarına sahiptir. Özellikle sağlık sektöründe bu durum daha da belirgin oluyor. Severek/güvenerek bağlanılan sağlık kuruluşları, doktorlar hastaları ile olan ilişkilerini çok uzun süreler devam ettiriyorlar.

4- İşletmeler markalaşarak “itibarlarını arttırırlar”:

Özellikle doktorlara kendilerini anlatmak zor gelebilir; bu durumu kendi kendilerini övmek gibi algılayabilirler. Ama durum böyle değil. Yaptıklarınızı, yapış biçiminizi, farkınızı anlatmazsanız itibar kazanmanız ve bunu arttırmanız pek mümkün görünmüyor. Başarılarınızı, çalışmalarınızı düzenli biçimde paylaşmanız marka olabilmeniz ve bunu sürdürebilmeniz için gerekli/önemli şartlardan biri.

5- İşletmeler markalaşarak farkındalık yaratmak istedikleri alana dikkat çekerler:

Marka olmayı başarabilmiş sağlık kuruluşları/doktorların ortak özelliklerinden biri özellikle bir grup insanı hedef seçerek onlara ulaşmalarıdır. Göz üzerine uzmanlaşmış bir hastane veya özellikle anti-aging alanında hizmet veren bir cilt doktoru gibi…

6- Markalaşmak işletmelere rekabette avantaj sağlar:

Bir kez marka olmayı başaran tüm işletmeler rakiplerinden daima bir adım öndedir. Her zaman “öncelikle” tercih edilen olacaklar, pek çok zaman bunun olması için büyük çaba harcamayacaklardır. Ama iş önce “marka” olabilmeyi başarmakta tabi..

7- İşletmeniz daha “değerli” olacaktır.

Son olarak markalaşmanın işletmelere tüm bunların ötesinde “değer” kattığını söyleyebiliriz. İşletmeniz  bir kez marka olup bunu sürdürebildiği sürece, değeri marka olmayan bir işletmeye göre çok daha fazla olacaktır. İleride işletmenizi satmak ve/ya yeni bir ortak almak istediğinizde belli bir itibarınızın olması sizi diğerlerinden daha değerli kılacaktır.

Marka olmak her sektörde olduğu gibi sağlık sektöründe de işletmelere pek çok faydalar sağlıyor.. Peki sağlık sektöründe marka olmak için neler yapmak gerekiyor? Dilerseniz bu başlığa da takip eden yazılarımızda yer verelim. DijitalPaNO’yu izlemeye devam edin..:)

———

Aşağıdaki Yazılar da İlginizi Çekebilir:

Sağlık Sektörü İletişiminde Hangi Kelimeleri Kullanmaktan Kaçınmalıyız? 

Sağlık Sektöründe Pazarlama İletişimi… Sürdürülebilirlik ve Hasta Memnuniyeti. 

Modern Zamanlarda Marka Bilinci 

Reklamlar

One comment on “Sağlık Sektöründe Markalaşmak Size Ne Kazandırır?

  1. Geri bildirim: Hastaneler İçin Pazarlama İletişimi | DijitalPaNO

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 25 Ocak 2014 by in Bilinçli İşletme, Hippi Pazarlama, Pazarlama and tagged , .
%d blogcu bunu beğendi: