Markalar sosyal medya yönetimine oldukça fazla zaman ve bütçe ayırıyor. Peki takipçiler takip ettikleri sosyal medya hesaplarında nelerden hoşlanmıyor? Hangi davranışlar onları rahatsız ediyor? Sizler için derledik.
1- Aşırı arkadaşça bir dil kullanımı veya fazla ciddi olmak.
2- @mention’lara cevap vermemek.
3- Teknolojiye fazla güvenip, otomatik veya aşırı monoton paylaşımlar yapmak.
4- Müşteri destek hesaplarının müşteri şikayetlerindeki sorunu yanlış anlaması veya cevaplarken soruyu soran kişinin adını yanlış yazması.
5- Sosyal medyanın bir topluluk olduğunu unutup, takipçileri ile etkileşime geçmemeleri veya takipçilerini dinlememeleri, sorulara cevap vermemeleri.
6- Sosyal medya yöneticilerinin kendilerinden fazla emin, fazlasıyla uzman tavırları.
7- Takipçilere ve temsil ettiyi markaya karşı kayıtsız, ruhsuz, duygusuz davranışlar.
8- Sabah 9 akşam 6 tarzı bir mesai saati yaklaşımı.
9- Kurallara fazlasıyla uyan, sıkıcı, tekdüze hesaplar. Kitap gibi cümleler.
10- Gramer yanlışları.
11- Gerektiği kadar hızlı olamamak. Özellikle bir soru sorulduğunda cevabın çok geç verilmesi.
12- Firmanın, markanın yaptığı iş hakkında yeterince bilgiye sahip olmamak. “Bunu teknik destek departmanımıza soralım” gibi cevaplar.
13- Tepkisel, sabırsız, negatif cevaplar.
14- Takipçilerini tanımamak veya tanımaya çalışmaktan uzak olmak.
15- Gün içinde rahatsız edecek kadar çok paylaşım yapmak.
16- Negatif yorumları silmek. (Negatif yoruma karşıdakini anlayan pozitif bir cevap bekleniyor).
17- Sadece temsil ettiği markadan bahseden paylaşımlar yapmak.
18- Sahte takipçiler ile birden bire artan takipçi sayıları.
19- Kötü görseller kullanmak.
20- Yeterince açıklayıcı olmayan anlatımlar. Özellikle kampanya, promosyon benzeri dönemlerde.
21- Özgün olmayan paylaşımlar. Rakipleri veya benzeri hesapları taklit etmek.
22- Politik içerikli paylaşımlar.