DijitalPaNO

#dijital #pazarlama #etkinlikler #sosyalmedya #reklam #agilemarketing #işletmeler

Zaman Yönetimi

zamanı verimli yönetin

Fotoğraf: Freedigitalphotos

Zaman üzerine çok söz söylenmiş. Değeri geçiciliğinde saklı, Gandi’nin deyişiyle hayatın hammaddesi.

Etkili, iz bırakan kişilerin ortak özelliklerinden biri de zamanı iyi yönetmeleri. Etkili Zaman Yönetimi üzerine bilinen bir tablo var, dilerseniz onun üzerinden ilerleyip tavsiyelere göz atalım…

Tablo 4 çeyrekte yorumlanıyor.

I. Çeyrek: Gereklilik – YÖNET

Bu bölüm sadece krizleri içeriyor. Hemen yapılmalı fakat çok fazla vakit harcanmamalı. Fazla vakit harcamanın riski depresyon, tükenme vb. duygusal durum bozukluklarına yol açması.

Bu çeyrekte ele alınabilecek başlıklar:

– Acil Çözmeniz Gereken Sorunlar/Krizler

– “Son Tarih” Odaklı İşler/Projeler

– Mahkeme ve Avukatlık Gerektiren İşler

verimli zaman yönetimi

Zaman Yönetim Tablosu

2. Çeyrek: Nitelik ve Kendini Yönetme – ODAKLAN

Bu çeyrek özellikle üzerinde durmanız gereken, altı çizili bölüm.

Uzun süreli ve sürdürülebilir başarının sırrı bu bölüme odaklanmaktan geçiyor.

Sağlığınıza verdiğiniz önem, beslenmeniz, uyku düzeninizle birlikte iş/kariyer gelişimi için yaptıklarınız, geleceğe dair planlarınız, planlarınıza ulaşmak için uyguladığınız yöntemler vb. konuların hepsi bu çeyrekte ele alınmış.

2. Çeyreğe odaklanmak için aklınızda tutmanız gereken kelime DENGE. Dengeli bir dağıtım bu çeyreği iyi yönetebilmenin hakkını veriyor. VE 2inci çeyrekte önemli nokta, bu çeyreğin 1inci çeyreğe baskın gelmesi.

2. Çeyrek Başlıklarından Bir Kaçı:

– Egzersiz ve Dengeli Beslenme

– Planlama

– Kariyer Yönetimi ve Gelişimi

– iş ve Özel Hayattaki İlişkilerin Yönetimi

– Olası Riskleri Önleme

– Duygusal Rahatlama (Hobiler, kişisel ilgi alanları vb.)

3. Çeyrek: Aldatmacalar – ÖNLE

Bu çeyrek bir parça 1inci çeyreğe benzer gibi görünse de ondan farklı olarak “gereklilik” içermiyor. Bu zaman dilimindeki işlerde aklınızda tutmanız gereken soru “Bu iş benim geleceğe yönelik hedeflerimle ilgili mi/uyumlu mu?” “Bu işi yapmak benim için bir fark yaratır mı?” Bu sorulara aldığınız tatminkar cevaplar bu çeyrekte harcayacağınız süreyi belirliyor; fakat gene de aynen 1’de olduğu gibi dalıp gidip çeyrekte boğulma riski de var; dikkat!

3. Çeyrek Başlıkları:

– Toplantılar

– Kesintiler/Bölünmeler (telefon vb.)

– Gereksiz/Fazla İş Yoğunluğu (zaman alan işlerin uzaması)

– e-Mail’lerin bir bölüm

4. Çeyrek: Zaman Kaybı – SINIRLA 

Bu  bölüm için tamamıyla boşa geçen zaman denilebilir. Hiç yapmayın denmiyor; kafa dağıtmak, bir parça rahatlamak için zaman zaman önerilse de kaptırıp gitmemek için dikkatli olmak lazım. Bu bölüm için doğru kelime SINIRLAMAK.

4. Çeyrek Başlıkları:

– TV programları

– Sosyal Medya Kullanımı (Facebook, Twitter, Instagram vb.)

– Junk Mail

– Gündelik Önemsiz/Gereksiz İşler

Zamanınızı daha verimli kullanabilmek için günlük/haftalık programlarınızı bu 4 çeyrek başlıkta gruplayıp, herbirine ayıracağınız zamanı aşağı yukarı belirleyip, programa sadık kalmayı deneyebilirsiniz.

Reklamlar

2 comments on “Zaman Yönetimi

  1. Geri bildirim: Startup’ların Sık Yaptığı Hatalar | DijitalPaNO

  2. Geri bildirim: Daha Az Çalışıp Daha Çok Üretenler | DijitalPaNO

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 21 Nisan 2015 by in Yaşam and tagged .
%d blogcu bunu beğendi: